Beste Waterlanders, ouders, Movembers en supporters,

Een mager rugbyweekendje, waar de junioren hun laatste overwinning haalden waardoor ze promoveren naar de Cup B poule. De eerste titel is binnen, gefeliciteerd! De dag erop werd het Colts cluster verlost van de Cup poule, zij mogen de rest van het seizoen een treedje lager spelen. Dit zal de teamgeest en spelvreugde ongetwijfeld goed doen. En in Amsterdam werd er een ouderwets potje AAC-RCW gespeeld en dat valt altijd in ons nadeel uit….

Daar ondergetekende met wat Waterlandse Old Mermaids afreist naar de Verenigde Arabische Emiraten voor de legendarische Dubai-Sevens, bij deze een twee-weekse mail. Daar ik nog niet alle gegevens heb, zul je sommige weetjes later zelf moeten halen/vragen… Vers van de pers is wel dat de junioren direct thuis starten in de Cup B poule, de cubs hun laatste inhaalwedstrijd moeten spelen en bij goede winst eveneens promoveren naar de Cup B poule. En het eerste team zijn kicksen weer uit het vet mogen halen. De rest? Still going strong. En voor alle automobilisten, lees vooral het onderstaande bericht!!!!
En dan natuurlijk de aankondiging voor ons welbekende Kerstklaverjas toernooi, vanwege de verschuiving in trainingsdagen, nu niet op een donderdagavond maar op woensdagavond 19 december om 19.45 uur.

De bar- en schoonmaakroosters staan inmiddels op onze site, maar voor het gemak ook nog ff onderaan deze mail.

Het weekprogramma (week 47):
woensdag 21 november (bestuursafgevaardige: Arjan)
20.30 uur: Supporters van Waterland (SvW bijeenkomst, vooraf gegaan van diner)

vrijdag 23 november (bestuursafgevaardige: nvt )
20.00 uur: RC Waterland 2.0 (bijeenkomst werkgroepen)

zaterdag 24 november (bestuursafgevaardige: José)
11.00 uur: RC Sparta – RC Waterland (TB bondsdag in Capelle a/d IJssel, vertrek 09.15 uur)
11.00 uur: RC Sparta – RC Waterland (Mini bondsdag in Capelle a/d IJssel, vertrek 09.15 uur)
11.00 uur: RC Waterland – RFC Haarlem (cubs laatste inhaalwedstrijd, verzamelen 09.45 uur)
12.00 uur: RC Waterland – RC Rotterdam (junioren in de cup B poule, verzamelen 10.45 uur)
15.00 uur: RC Waterland 1 – RC ‘t Gooi (de nummer 1 komt op bezoek, verzameltijd hoor je nog)

zondag 25 november (bestuursafgevaardige: Arjan)
xx.xx uur: Combi CAS/NoordWest – RC the Dukes (eerste plate wedstrijd, details zijn nog onbekend)
14.30 uur: RC Dwingeloo – RC Waterland (dames naar Dwingeloo, verzameltijd rond 12.00 uur)
xx.xx uur: RC Waterland 2 (vrij)
13.00 uur: RC Waterland 3 – USRS 4 (inhaalwedstrijd, aanwezig om 12.00 uur)

Het weekprogramma (week 48):
vrijdag 30 november (bestuursafgevaardige: nvt)
21.00 uur: Einde Movember party (alle opgehaalde bedragen bij elkaar en daarna shave-the-moustage-party)

zaterdag 1 december (bestuursafgevaardige: nvt)
10.30 uur: CAS RC – RC Waterland – AAC/RCH (TB uit in Castricum, vertrek 09.30 uur*)
10.30 uur: CAS RC – RC Waterland – AAC/RCH (mini’s uit in Castricum, vertrek 09.30 uur*)
11.00 uur: RC Waterland (wedstrijd is afhankelijk van de uitslag wedstrijd van 24 november*)
12.00 uur: RC Eemland – RC Waterland (junioren in de cup B poule, verzamelen rond 10.00 uur)
xx.xx uur: RC Waterland 1 (vrij, en kan zich prepareren op de laatste 3 wedstrijden)
*) vertrek tijd en kick off tijd kan nog wijzigen

zondag 2 december (bestuursafgevaardige: Tessa)
12.30 uur: RC Rotterdam/Emma – Combi CAS/NoordWest (details onbekend*)
11.30 uur: RC Waterland – RC Pickwick Players (dames weer thuis, verzamelen rond 10.15 uur)
13.30 uur: RC Waterland 2 – RC ‘t Gooi 3 (de returns, verzamelen rond 12.30 uur)
13.30 uur: RC West Friesland 1 – RC Waterland 3 (de returns, vertrek om 12.00 uur)
*) vertrek tijd en kick off tijd kan nog wijzigen

Het barrooster voor zaterdag en zondag 24, 25 november en 1,2 december*):
24 november:
14.00 – 16.00 uur: Bar Sven Zijlstra en Robin van Gessel, Keuken (half uurtje later) Amber Laan en Inger Jongerius
16.00 – tot sluit: Bar Charles Jacobs en Robin vd Velde, Keuken Evelien Poels en Any Thenu
25 november
12.00 – 14.00 uur: Bar Sander Romp en Johnny Ratbone, Keuken nog niet
14.00 – tot sluit: Bar Joost Adorf en Rolf Veltman, Keuken Ferry en Niels Veenman
2 december
indeling is nog niet bekend

*) zelf voor vervanging zorgen als je niet kunt, aub

Het nieuwe schoonmaakrooster voor maandag 26 november en 3 december (19.30 – 21.30):
Richard Veenman (26 november)
Wesley Blöte
Marcel Tierie
Inga Krûna
Andrejs Aleksandrovs
Koos Veltman (3 december)
Casper Guit
Karen Lekic
Thierry Tutuciyan
Quermy Warmerdam

PURMEREND – Op de Van IJsendijkstraat in Purmerend heeft politie dinsdag een controle gehouden in verband met het tijdelijk inrijverbod. Tussen 15:20 uur en 16:20 uur negeerden 49 bestuurders de gesloten verklaring.

Het negeren van het verbod zorgt voor gevaarlijke situaties omdat bestuurders uit de richting van het industrieterrein over het fietspad rijden. In verband met het grote aantal voertuigen dat dinsdag binnen korte tijd de gesloten verklaring negeerde, konden de agenten de overtreders niet staande houden. Zij zullen de boete daarom binnenkort thuis ontvangen.
Dus allen die graag de gemeentaskas willen spekken om zo ons nieuwe sportcomplex te financieren (en de extra tekorten van ‘ons’ bruggetje), sla vooral na de parkeerplaats rechtsaf..

succes,
Hans