Foto: Dennis van de Sande

Inger Jongerius, speelster van RC Waterland en Oranje blikt terug op de afgelopen interlands en droomt alvast van het WK rugby in 2025. Een super spannend vooruitzicht.

Inger: Zoals elk seizoen spelen we met het Nederlands rugbyteam de European Championship. Inmiddels hebben we al twee wedstrijden in deze competitie gespeeld tegen Zweden en Portugal die we tevens hebben gewonnen. De laatste wedstrijd zal tegen Spanje worden gespeeld. Mits we deze winnen, zou dat betekenen dat we direct kwalificeren voor de wereldkampioenschappen in 2025.

Daarnaast is er sinds vorig seizoen een nieuwe wereldwijde competitie opgezet met drie poules van 5 in de WXV. Na de overwinning van vorig jaar tegen Hong Kong is Nederland het eerstvolgende land in de ranking die eventueel mee zou mogen doen met de WXV3. Echter moet er eerst gespeeld worden tegen Columbia omdat zij als laagste zijn geëindigd in deze poule. Een overwinning zou betekenen dat we met Nederland naar de WXV3 in Dubai mogen aankomend seizoen en ook deuren kunnen openen naar de wereldkampioenschappen. Kortom, een hele spannende en belangrijke periode voor de dames van Rugby Nederland en de ontwikkeling hiervan! Voor mij persoonlijk nog extra spannend omdat ik captain ben van het team door afwezigheid van Linde. Ik ga er alles aan doen om te presteren.

Kom jij mij aanmoedigen?