Try Rugby, try Waterland!

Ben je in aanraking gekomen met rugby? En zou je meer willen leren over de sport of rugby zelfs willen proberen? Dan ben je bij ons aan het juiste adres, want de sport is ook in Nederland aan een flinke opmars bezig.

Denk je dat rugby alleen geschikt is voor grote sterke mannen en vrouwen? Nee hoor, rugby heeft juist spelers nodig in alle mogelijke formaten. Probeer het ook eens!

Daarnaast staat de rugby voor belangrijke kernwaarden:

Respect

Zonder respect geen rugby. We spelen volgens de regels. We respecteren de scheidsrechter, de tegenstanders en onze medespelers.

Discipline

We laten discipline zien tijdens het beoefenen van onze sport. We spelen fair waarbij player welfare in alle gevallen voorop staat.

Kameraadschap

Rugby is de ultieme teamsport. Samen speel je, train je en beleef je rugby. Rugby onderscheidt je van de rest. Je draagt de sport altijd mee en bouwt vriendschappen voor het leven.

Try Rugby

Rugby Club Waterland heeft teams op alle niveaus, van het hoogste tot laagste niveau van het Nederlandse rugby. Daardoor kan iedereen bij ons terecht, van jonge sportieveling met ambitie tot een ouder iemand die nu na jaren voetballen, hockeyen toch eens rugby wil proberen. Uiteraard kan dat bij zowel de mannen als bij de vrouwen.

Waterland heeft jeugdteams van alle leeftijdscategorieën, van 4 tot 18 jaar! De spelregels zijn bij de jeugd net even anders dan bij de volwassenen. Om zo de sport veilig te beoefenen. Bekijk de aanpassingen hier.

Wanneer Rugby minder bij je past maar je wel wil werken aan conditie en spierkracht dan is de bootcamp echt iets voor jou! Naast werken aan jezelf heb je het plezier van de groep en de vereniging. Of je nu 16 of 66 bent, geen of heel veel conditie hebt, de trainingen zijn zo samengesteld dat een ieder mee kan doen.

Train gratis mee

Wat je nodig hebt om mee te trainen? Niet heel veel! Wat sterke kleding en bij voorkeur een paar kicksen. Een bitje om je boventanden te beschermen is op de introtraining voor een paar euro te koop. Je kunt uiteraard gebruik maken van de kleedkamers en de douches in ons clubhuis. Je kan gewoon een paar keer gratis meetrainen en dan besluiten of rugby echt iets voor jou is.

Trainingstijden

Bekijk hier op welk moment jouw leeftijdscategorie traint en kom langs!

Intromagazine

Om rugby en de club eenvoudig te leren kennen heeft Rugby Club Waterland een intromagazine uitgebracht. In dit magazine leer je de beginselen van rugby en onze vereniging. Klik op het magazine om een digitale versie te downloaden.

Lees je het magazine liever niet op je scherm? Vraag dan in ons clubhuis naar een papieren exemplaar van het intromagazine!

Contact

Vragen over bijvoorbeeld (intro) trainingen? Stel ze via intro@rugbyclubwaterland.nl.