Met de eerste lente zonnestralen van 2024 trokken ook vele supporters van Waterland naar de club voor de Super Sunday.

Vanaf het eerste fluitsignaal was duidelijk dat er een intense strijd op het veld zou plaatsvinden. En wat een spektakel was het! RC Waterland Bassets Cluster opende de score met een try recht onder de palen, maar miste de conversie. RC DIOK liet zich echter niet kennen en scoorde snel daarna ook een try, eveneens zonder rake conversie. De gelijke stand zorgde voor ongekende spanning onder de supporters. Het spel was georganiseerd en van Ereklasse-niveau. Met spelers zoals Kaylee en Leah die uitblonken met hun mooie lijnen. Kelly die het halve veld aflegde. En Inger, Nicky en Kyra die meerdere tegenstanders per run wisten te ontwrichten.

Naarmate de wedstrijd vorderde, bleef het RC Waterland Bassets cluster sterk en wist zich goed aan te passen aan de omstandigheden, waardoor ze meer punten op het bord konden zetten.

In de tweede helft zetten beide teams hun harde werk voort, maar opnieuw waren het de Blue Babes die de try’s binnenhaalden. De tijd tikte langzaam weg en uiteindelijk viel de laatste try. De laatste conversie werd eervol genomen door Sue Supartie, die het team (voor nu) zal verlaten voor een toekomst in Australië.

De eindstand was 38-10 in het voordeel van de Blue Babes. De dames kijken nu met vertrouwen en verlangen uit naar hun volgende wedstrijd in Amsterdam tegen AAC op zondag 24 maart.

Foto’s CL Blue Babes – LRC DIOK (© Maarten Rabelink)