Woensdag 18 oktober maakten zo’n 45 kinderen in de leeftijdscategorie 3 t/m 12 jaar kennis bij Rugby Club Waterland met de sport rugby. In verschillende spelvormen leerden de kinderen wat er van belang is bij de rugby sport. “De tackle kussens vlogen ons om de oren. Kinderen vinden het tacklen altijd super interessant en tof om te doen,” aldus trainer en speler van Rugby Club Waterland Dennis Bus. Onder het gezelschap waren kinderen van verschillende Purmerendse basisscholen, BSO Sportify Kids en eigen jeugdleden.

Voorzitter Jelle Hofman: “Het is geweldig te zien hoe enthousiast de aanwezige kinderen waren. Ik kan mij nog goed herinneren hoe mijn eerste keer trainen was op 10-jarige leeftijd. Ik was gelijk verkocht”. Ook geïnteresseerd in de rugby sport? Kinderen in de leeftijdscategorie 3 t/m 12 jaar kunnen zich nog t/m eind oktober opgeven voor een jaar lang gratis lidmaatschap om de sport te ervaren.

Opgeven kan via deze pagina!