De heren van Rugby Club Waterland speelden deze zondag de eerste thuiswedstrijd van het seizoen 2023-2024. Het werd een succesvol thuisduel, want tegenstander URSR 2 werd met 38-5 verslagen. De thuisclub, onder leiding van hoofdtrainer Andrejs Aleksandrovs, speelde een sterke wedstrijd tegen de Utrechtse studenten. Na 8 minuten spelen resulteerde dat, via Bento Honkoop, ook in de eerste try van de wedstrijd. Bjorn Steengraven, die zijn thuisdebuut maakte, zorgde met een conversie voor de 7-0. Ook na de try van Loet van Alen schoot Bjorn met scherp. Samen met te try van Nick Berkelaar ging RC Waterland dus met 19-0 de rust in.

Ook in de tweede helft was RC Waterland sterker en liep via try’s van opnieuw Nick Berkelaar en Mirco Gramsma (en twee raak geschoten conversies van Steengraven) uit naar 33-0. Daarna nam de thuisclub iets gas terug, USRS maakte daar dankbaar gebruik van om de 0 van het scorebord te werken, 33-5.

Aleksandrovs bracht daarna Thijn Glas in de ploeg die zijn debuut maakte in te rugbysport. En met hem in het team was de volgende score weer voor RC Waterland. Een mooi samenspel van Mirco Gramsma en de gebroeders Berkelaar werd door Joey Berkelaar beloond met een try. Eindstand: 38-5.

RC Waterland is met twee overwinningen uit drie wedstrijden prima gestart in de Tweede Klasse Noord. Komend weekend komt het opnieuw in Purmerend in actie. Op zaterdag speelt het tegen RC Spakenburg, kick-off om 15:00 uur.

Foto’s 2e klasse Heren Noord – 1e fase: RC Waterland 1 – USRS 2 (38-5) (© Maarten Rabelink)