Beste Waterlanders, Waterlandsters, ouders en supporters, allereerst feliciteren we penningmeester Harrie Oudekerk met de benoeming van het erelidmaatschap van de RC Waterland, tijdens de ALV werd de blij verraste Harrie terecht in het zonnetje gezet. Het zonnetje scheen ook letterlijk en figuurlijk voor onze cubs en junioren die beiden in Hilversum de overwinning binnen sleepten, zeker voor de junioren was het voor de poorten van de hel… bravo!

En zondag scheen alweer het zonnetje, maar niet voldoende om het 3e team (4de NW is wel wat zwaarder van 4e Midden) en de Colts (nog steeds wennen in de hoogste divisie, maar gaat komen) met een overwinning van het veld te doen stappen. Gelukkig hebben we dan nog de Daames en het 2e team, die wel wisten te winnen. En zondag in de namiddag heeft de club helaas afscheid moeten nemen van de Aussies Chris Plunckert en Hayden Tidswell, die van GW terug naar huis moeten. Ter compensatie hebben we nu een klein Aussies opvolgertje, Johnny Rathbone. Komende zaterdag is hij te bewonderen in het 1e team met 10 op zijn rug.

En wat doen we nog meer komend weekend, de cubs en junioren gaan vrijdagavond op het grote scherm naar zichzelf kijken, terwijl het 3e team zich op het gras moet gaan uitsloven. Gezien de prestatie van de laatste 2 keren, mag er best eens voltallig worden getraind. Peter en Piet zijn er, nu jullie nog. Zaterdag gaat de TBM naar Almere en ontvangen de cubs en junioren hun sterke tegenstanders uit Haarlem (let op KO-tijd is iets later zodat ook onze jeugd eens naar het 1e team kan kijken) en daarna dus het hoofdmenu, gaat het eerste team van Waterland zijn eerste punten halen tegen mede promovendus RC the Pink Panthers. Ik zou zeggen, kom gezellig langs en laat de blauwe sjaal de roze sjaal overtreffen. En zondag spelen onze Daames hun eerst thuiswedstrijd en gaat het 2e (aangevuld met het 3e) team naar de ouwe mannen van Den Haag voor hun eerste bekerduel. Deelname is niet vrijblijvend.

En tenslotte, momenteel is de bock in de maand (noteer alvast 19 oktober in ons clubhuis, de bocktailavond) en november gaat weer in het kader staan van de Movember actie. Dit jaar pakken we het grootser aan en gaan zeker voor de € 1000,00 voor het goede doel. Lees meer op onze site (en het aanbod van vriend Spaan).

De bar- en schoonmaakroosters staan inmiddels op onze site, maar voor het gemak ook nog ff onderaan deze mail. No excuses.

Het weekprogramma (week 40):

vrijdag 5 oktober (bestuursafgevaardige: Manfred)
21.15 uur: Touravond London (film en foto’s n.a.v. de cubs en juniorentour naar London)
20.00 uur: Speciale 3e teamtraining (maar wellicht ook voor 2e team handig vanwege beker)

zaterdag 6 oktober (bestuursafgevaardige: Erik)
10.30 uur: RC Bulldogs – RC Waterland – CASRC (TB naar Almere, vertrek om 09.15 uur)
10.30 uur: RC Bulldogs – RC Waterland – CASRC (Mini ook naar Almere, vertrek om 09.15 uur)
12.00 uur: RC Waterland/Alkmaar – RFC Haarlem/AAC (blijven de cubs ongeslagen? Verzamelen om 11.00 uur)
13.00 uur: RC Waterland – RFC Haarlem (en blijven de junioren ongeslagen? Verzamelen om 12.00 uur)
15.00 uur: RC Waterland 1 – RC Pink Panthers 1 (vorig seizoen werd er 2x nipt gewonnen, verzamelen om 13.30 uur)

zondag 7 oktober (bestuursafgevaardige: Manfred)
13.30 uur: Combi CAS/NoordWest (het nieuwe colts cluster is vrij)