Beste Waterlanders (jong en oud), ouders en supporters,

dat was weer een weekend om vrolijk van te worden, zaterdagochtend vroeg waren onze velden al overbevolkt door alle enthousiaste TBM, daarna speelden onze cubs een prima wedstrijd, maar kwamen aan het eind net iets te kort tegen de grote jongens uit Amsterdam. In Den Haag hadden onze junioren het te zwaar, doordat de ranking van vorig jaar geldt (houdt geen rekening met alle ex junioren die nu zin door gestroomd), zit onze groep in het eerste gedeelte in de Cup poule, die ogenschijnlijk te zwaar is. Kop op, junioren, ook van verliezen leer je en straks in de plate pakken jullie de punten. Daarna was het, onder toezicht van een ijverige PR die vele sponsoren en notabelen hadden uitgenodigd, tijd voor de hoofdmoot, het eerste team tegen de altijd lastige Zeeuwen. In de eerste helft walste Waterland opmerkelijk gemakkelijk over Oemoemenoe heen, de 2e helft gaf een wat ander beeld, waardoor Oemoemenoe langzaam terug kwam in de wedstrijd. Toch was het eindresultaat een klinkende overwinning en het ruim aanwezige publiek tevreden een natje bestelden.

Op zondag wederom een fraai zonnig en rugbyvol weekend. Allereerst mocht het hernieuwde 3e team al vroeg de spits afbijten tegen de fitte Utrechtse studentjes. Daar waar vorig seizoen nog 2x van hen werd verloren wist het zwaar getrainde 3e nu een mooie overwinning te pakken. Daarna was het tijd voor het Colts cluster, deze lieten weinig heel van het ondertal uit Friesland (ook zij hebben last van hun ranking van vorig seizoen). En toen was het tijd voor ons 2e team, wakker geschud door hun ondertal van de week ervoor, bleek er nu een representatief 2e team te staan, die het in het begin nog lastig hadden met de taaie mannen van RUSH, maar de wissels aan de Waterland, tegen het ontstane ondertal van de Schagenaren gaf uiteindelijk de doorslag in ons voordeel. In Nijmegen streden ons dames een pittig duel uit en moesten met 1 wedstrijd punt genoegen nemen.

Het komende weekend start met op vrijdagavond de eerste clubavond, ik hoop dat we allen even langskomen om de 'bue bye summer' luister te geven. Op zaterdag zou de TBM in Purmerend spelen, echter omdat de tegenpartij niet kon komen, gaan zij nu naar Amsterdam. Verder gaan de cubs en junioren naar Haarlem en mag het 1e team het thuis opnemen tegen het in de negentiger jaren oppermatige DIOK (9x op rij landskampioen) Zondag zijn onze dames vrij, spelen de Colts thuis in Castricum tegen het mixed team uit Noord Brabant en mogen het 2e en 3e team afreizen naar de hoofdstad waar de lokale studentjes op het hoofdmenu staan.

Wederom een topweekend toegewenst, Hans

Het programma (week 39)

vrijdag 26 september (bestuursafgevaardige: het hele bestuur)
19.45 uur: Training Waterland 3 (iedereen is welkom, door gasttrainer Nick Romp, let op aanvangstijd)
20.30 uur: Eerste einde maandsfeest (thema "bye bye Summer", vul zelf maar in en kom ff langs)

zaterdag 27 september (bestuursafgevaardige: ?)
10.00 uur: AAC - RC Waterland (Turven/Benjamins spelen nu in A'dam, verz. 08:45 uur)
10.00 uur: AAC - RC Waterland (Mini's spelen ook in A'dam, verz. 08:45 uur)
11.00 uur: RFC Haarlem/Alkmaar - RC Waterland (Cubs naar Haarlem, verz. rond 09:00 uur)
13.00 uur: RFC Haarlem/AAC - RC Waterland (Junioren naar Haarlem, verz. rond 11:00 uur)
15.00 uur: RC Waterland 1 - LRC DIOK 1 (inmiddels al een sub-topper, verz. moge bekend zijn)

zondag 28 september (bestuursafgevaardige: n.v.t.)
xx.xx uur: RC Waterland (onze dames zijn een weekendje vrij)
13.00 uur: RC Waterland/CAS - RC Dukes e.a. (Colts nu thuis in Castricum, verz. is bekend)
13.00 uur: ASRV Ascrum 3 - RC Waterland 3 (dendert het 3e door? Verz. 11:15 uur)
14.30 uur: ASRV Ascrum 2 - RC Waterland 2 (zet het herpakte 2e team door? Verz. 12:30 uur)