Beste Waterlanders (jong en oud), ouders en supporters,

er werd afgelopen weekend weer knap gerugbyed door de Waterlandse teams. Zo speelden wederom onze TBM weer puike wedstrijdjes en behalen de ene na de andere overwinning. In Haarlem was het eerst de beurt aan onze cubs die wederom zeer nipt verloren, jammer, en die overwinningen komen echt wel. Onze junioren hadden het wederom zwaar, maar wisten de schade beperkt te houden. Nog ff doorbijten. Ons 1e team kwam enkele centimeters, enkele kilo's en enkele jaren ervaring te kort tegen het geroutineerde DIOK. Maar er waren kansen op punten alleen daar werd helaas te slordig mee om gegaan. En een kaartje minder maag ook wel. Op zondag wisten de Colts hun tweede en klinkende overwinning binnen te halen en in Amsterdam was het studententijd. Allereerst was het 3e team aan de beurt tegen, echt was niet te geloven, het 3e team van Ascrum gewapend met een nog zwaarder pack (ze eten hun studietoeslag volgens mij geheel op). Er werd net aan verloren, maar was wel een leuke wedstrijd. Daarna mocht ons 2e team het opknappen tegen hun 2e team. In een leuke, goede en spannende wedstrijd was het hier ons 2e team welk net de winst binnen haalde. En Waterland is gelijk de ervaring van spelen op kunstgras rijker... de meningen zijn verdeeld...

Voor komend weekend is er op vrijdagavond een voorlichtingsavond voor ouders van jeugdspelers en traint het 3e team vrolijk verder. Op zaterdag zijn TBM vrij, spelen de cubs in Den Helder tegen hun oude clustergenootjes en mogen de junioren naar hun volgende zware tegenstander in Naarden. En voor allen die nog even tijd over hebben, in het winkelcentrum van de Weidevenne organiseert SPURD een sportpromotiedag, waar uiteraard RC Waterland present is. Jeugdspelers, laat je daar even zien (uiteraard dan wel in rugbykleding!). Tenslotte is het eerste team vrij.
Voor zondag ook weer een leuk programma, onze Colts gaan op voor nu al de kraker in hun kampioenspoel, de blauwhemden van Amstelveen. Succes! Onze dames gaan richting het oosten om hun eerste overwinning binnen te halen, toch daames? En thuis? Thuis start het 3e team tegen het verjongde Haarlemteam en daarna de absolute kraker, het streekduel van ons 2e team tegen de koplopers uit Hoorn, dat is een wedstrijd waar je voor thuis blijft.... met een bockie in de hand!

Wederom een topweekend toegewenst,
Hans

Het programma week 40

Vrijdag 3 oktober (bestuursafgevaardige: Manfred)
19.00 uur: Voorlichtingsavond (voor ouders van jeugdspelers)
20.15 uur: 3e team training (deze gaat gewoon door, gasttrainer is Roberto)

Zaterdag 4 oktober (bestuursafgevaardige: n.v.t.)
xx.xx uur: RC Waterland (Turven/Benjamins/Mini's zijn vrij)
11.00 uur: SPURD sportpromotiedag w.o. rugby (winkelcentrum de Weidevenne, tot 15.00 uur)
11.00 uur: CombinatieNW - RC Waterland (Cubs naar Den Helder, verz. om 08:45 uur)
13.00 uur: Gooidogs - RC Waterland (Junioren naar Naarden, verz. om 10.45 uur)