Een heerlijk nazomerzonnetje, veel publiek langs de lijn en twee rugbyploegen. Het waren zaterdagmiddag de perfecte ingrediënten voor een hele fijne rugbywedstrijd. En met name voor Rugby Club Waterland werd het ook een heel fijn duel. De Purmerenders versloegen EZRC Oemoemenoe uit Middelburg met 41-14 en pakte zo voor het eigen publiek de volle 5 punten. Via twee rake penalty’s van Sander de Miranda kwam Waterland al snel op een 6-0 voorsprong. Ook de eerste try liet daarna niet lang op zich wachten, nieuwkomer Patrick Hodgetts, scoorde de vijfpunter. De Miranda schoot de stand vervolgens naar 13-0. RC Waterland was in de eerste helft oppermachtig en liep uit naar 34-0 via try’s van Nick Romp, Dylan Shepherd en Sander de Miranda (alle conversie’s werden ook foutloos geschoten). Vlak voor rust gaf de thuisclub voor het eerst wat weg, de referee Albert Kool ga een penalty try na een te hoge tackle van Shepherd.

De tweede helft was volledig anders dan de eerste helft, door de warmte en de ruime voorsprong leek Waterland wat in te kakken. Maar tegenstander Oemoemenoe profiteerde niet van de extra ruimte die ze nu kregen. Pas 10 minuten voor het einde van de wedstrijd kwamen de Zeeuwen weer tot scoren en kwamen zo terug tot 34-14. Vervolgens kwam RC Waterland toch weer wat sterker in de wedstrijd en beloonde dat met een try via Yuri de Wit. Sander de Miranda kickte vervolgens weer met scherp en zette zo de 41-14 eindstand op het bord.

RC Waterland heeft na 3 wedstrijden 9 punten en dat geeft enorm veel vertrouwen. Zaterdag komt LRC DIOK in Purmerend op bezoek, ook de club uit Leiden kende met 10 punten uit 3 wedstrijden een prima start in de Ereklasse.

Wedstrijdfoto’s RC Waterland 1 – EZRC Oemoemenoe 1