Beste Waterlanders (jong en oud), sponsoren, ouders en supporters,

in Den Helder verrichtten onze turfjes, benjamins en mini's grootse daden. Onze turfjes bleven zelfs ongeslagen. Kijk dat zien we graag, over 15 jaar heeft het 1e team jullie hard nodig... De cubs waren nog een weekje vrij en onze, voornamelijk eerste jaars, junioren hadden het te zwaar tegen hun zuidelijke opponenten. En in Hoek van Holland wist ons 1e team zich prima te herpakken en na een pittig duel de Hookers met 0 punten achter te laten. Dat is wel eens anders geweest.

Op zondag werd de coltswedstrijd afgelast, speelden onze dames thuis hun eerst duel in de 1e klasse en wisten er i.i.g. een wedstrijd punt uit te slepen. In Amstelveen gaf het inmiddels topgetrainde 3e team het goede voorbeeld door het 3e van Amstelveen ruim te verslaan, helaas werd dit niet overgenomen door het onderbezette 2e team.

Het komende weekend is het vooral rugbyfeest in Purmerend. Zo start de TBM in Purmerend ipv Zaandijk, daarna is het de beurt aan de cubs voor hun eerste competitieduel. Alleen de junioren moeten wel afreizen richting Den Haag. Als toetje speelt ons 1e team tegen de Zeeuwen van Oemoemenoe. Voor de PR de gelegenheid om onze sport en onze club weer te etaleren aan sponsoren en notabelen. Vanaf 14.00 uur worden de genodigden ontvangen op ons complex en zullen aan de linkerkant van het terras worden verwent. Wij, de trouwe supporters en werkpaarden, verzamelen ons aan de andere terraskant en houden ons natuurlijk keurig aan alle gemeente- en wetsregeltjes... 😉 Maar zonder gekheid, zorg dat er steen onder je voetjes ligt als je een biertje drinkt (desnoods neem je een eigen stoeptegel mee...). Op zondag wederom veel rugby in Purmerend, op de dames na, die helemaal naar Nijmegen moeten, spelen achtereenvolgens het 3e team, de colts en tot slot ons 2e team een thuiswedstrijd. Doe er een lekker zonnetje bij en de penningmeester zal van oor tot oor grijnzen.. Laten we er met z'n allen een gezellig en sportief weekend van maken. En je mag gerust introducés meenemen.

Een topweekend toegewenst,
Hans

Het programma (week 38)

Zaterdag 20 september (bestuursafgevaardige: het hele bestuur)
10.00 uur: RC Waterland - CASRC - RCDH/RCWF - RCZ (Turven en benjamins spelen thuis, verz. 09:30 uur)
10.00 uur: RC Waterland - CASRC - RCDH/RCWF - RCZ (Mini's spelen ook thuis, verz. 09:30 uur)
13.00 uur: RC Waterland - AAC/ARC (Cubs starten tegen de Mokumse combinatie, verz. rond 12:00 uur)
12.00 uur: Haagse RC - RC Waterland/Alkmaar (Junioren wacht een zware pot, verz. 09:45 uur)
15.00 uur: RC Waterland 1 - EZRC Oemoemenoe 1 (wie pakt deze punten? Verz. is bekend)

Zondag 21 september (bestuursafgevaardige: de bestuurs die-hards)
10.30 uur: Meiden Sevens toernooi in Amstelveen (gaan er Waterland ladies?)
11.30 uur: RC Waterland 3 - USRS 4 (tijd voor revanche, verz. 10:30 uur)
13.00 uur: RC Waterland/CAS - Noord combinatie (Colts thuis tegen de Friese mennekes, verz. 12:00 uur)
13.00 uur: NRC Wasps - RC Waterland/RCZ (Dames nu naar Nijmegen, verzamelen: vroeg)
14.30 uur: RC Waterland 2 - RUSH 1 (tijd om te herpakken, verz. 13:00 uur)