Beste Waterlanders (van jong tot oud), ouders en de vele supporters,

de kop is er voor onze teams af, TBM speelden top in Purmerend, net als de junioren die thuis hun eerste wedstrijd dik wonnen. En ook de cubs wonnen hun verre wedstrijd in Twente. Het zaterdagtoetje, onze verjongde (kan dat nog?) hoofdmacht mocht het opnemen tegen de landskampioen uit Hilversum. De wil was er wel, maar in lengte, gewicht en ervaring kwam Waterland te kort. Zeker in verdedigend opzicht liet men steekjes vallen in plaats van de tegenstander. Een terechte nederlaag dus tegen, als ik het zo zie, een veelal Engelstalig geschoolde tegenstander die op herhaling gaat voor de landstitel. Op zondag wonnen onze dames voor het eerst van hun taaie geroutineerde tegenstanders uit Nijmegen, maar kregen onze colts verrassend genoeg een forse oorwassing. Verder kwam het 2e team structuur te kort tegen de oudjes van het Gooi en moest ook het sterk vernieuwde en gelijk verouderde 3e team op te kort gemaaid kunstgras de overwinning laten aan de Leidse studentjes. Wel mochten ze hun kapotte knieën mee naar huis nemen.
Verder gaat onze dank uit naar een adequaat optredende Supporters van Waterland, die in samenwerking met onze hoofdcoach Berrevoets, in zeer korte termijn hebben kunnen zorgen dat wij als Waterland alle RWC 2015 'live' in de kantine kunne aanschouwen. Top mannen! Komende vrijdag bent u allen uitgenodigd om de openingswedstrijd Engeland - Fiji om 21.00 uur te aanschouwen. En vergeet de RWC 2015 pool niet (zie onder).

Dan het komende weekend, TBM en junioren gaan de stadsgrenzen over, cubs en het eerste blijven zaterdag wel in de Marktstad. Op zondag is het volle bak thuis, alleen onze Daames gaan naar de Bosche bollen. Dus we hopen, maar verwachten ook volle tribunes, die de colts, het 2e en 3e komen aanmoedigen en of dat nog niet genoeg is, op ons grootscherm zijn natuurlijk de World Cup wedstrijd 'live' te volgen...en toch

En nog even een reminder voor de RWC 2015 pool. Printje maken en op papier inleveren mag ook (tot 18 september 20.55 uur, net voor de Fiji haka). Doe allemaal mee, er wordt 100% uitgekeerd. En de pool is uiteraard niet alleen voor leden, ook familie, vrienden of vage kennissen mogen meedoen. Betalingen lopen via Maarten en mij (ik ben komende vrijdag en zondag op de club, Maarten ook de donderdag en zaterdag). En ook binnen je team kun je nog een eigen stand bijhouden...

Alle roosters staan weer luid en duidelijk op onze Waterland site.

Fijne vervolg van de competitie en start van de WRC 2015,
Hans

Het programma (week 38)

zaterdag 19 september (bestuursafgevaardige: ??)
10.30 uur: Utrechtse RC - RC Waterland (Turven/benjamins naar Utrecht, verz. 09.00 uur)
10.30 uur: Utrechtse RC - RC Waterland (Mini's ook naar Utrecht, verz. 09.00 uur)
12.00 uur: RC Waterland - RC Hilversum (Cubs in Purmerend, verz. 10.15 uur)
12.00 uur: RC Delft - RC Waterland/Alkmaar (Junioren naar Delft, verz. onbekend)
15.00 uur: RC Waterland 1 - RC Eemland 1 (wederom een zware pot, vz. bekend)

zondag 20 september (bestuursafgevaardige: Manfred?)
13.00 uur: RC Waterland/CAS - RFC Haarlem (Colts in Purmerend, verz. rond 12.00 uur)
13.00 uur: RC Dukes/Octopus - RC Waterland/RCZ (dames naar Den Bosch, verz. rond 10.30 uur)
11.30 uur: RC Waterland 3 - Alkmaarse RUFC 2 (3e al vroeg op, verz. 10.30 uur)
14.30 uur: RC Waterland 2 - RC Bassets 2 (2e ook thuis, verz. 13.30 uur)

woensdag 23 september (bestuursafgevaardige: Allemaal!)
20.00 uur: ALV op herhaling (kantine om 19.30 uur open)