Beste Waterlanders, dames, supporters en ex-stratenteamspelers,

Voor een aantal zit de vakantie er al op (ondergetekende heeft het inmiddels ook gehad met bierslobberen uit Legoglazen), en wellicht dat er nog een aantal van jullie ‘moeten’. Ik heb in ieder geval begrepen dat tot nu toe er een prima opkomst is met de trainingen, zo midden in de vakantieperiode. Houden zo.
Afgelopen weekend is het eerste balletje alweer geworpen. Tegenstander en promovendus naar de 1e klasse Alkmaar wist met krachtrugby onze Waterlanders lang onderdruk te zetten, voeg daarbij aan toe dat niet iedere tackle even scherp werd ingezet, en op tweederde van de wedstrijd keek Waterland nog steeds tegen een achterstand aan. In het laatste deel van de wedstrijd wist Waterland beter gebruik te maken van de snelle lijnspelers en in korte tijd werd de achterstand uiteindelijk omgebogen in een 41- 24 overwinning. Komend weekend wordt er in Heerenveen een trainingsweekend gehouden en bij thuiskomst op zondag staat er in Purmerend een pittig oefenduel tegen de nummer 3 van Nederland op het programma, RC ‘t Gooi.

In aanvang van het nieuwe seizoen nog een aantal wetenswaardigheden en dringende verzoeken:
– allen die competitie willen spelen moeten OP TIJD (i.i.g. voor 1 september) hun nieuwe pasfoto inleveren bij hun teammanager!!
– voor de Colts is hun competitie aangepast (uitgebreid), het nieuwe rooster staat op de NRB-site
– er is enige onzekerheid t.a.v. van mijn vorige mail inzake de start jeugdtrainingen. De cubs en junioren starten op dinsdag 14 augustus, TBM pas 2 weken later op 28 augustus
– de Waterlandse colts zoeken nog naar een ouder/vrijwilliger die de rol van Team Managers op zich neemt, de algehele TM clusterfunctie is al vergeven, het is dus alleen een contactpersoon voor de Waterlanders, graag reageren naar Manfred
– we hebben voor komend seizoen een nieuwe combinatie functionaris richting SPURD en scholen gevonden in ‘onze’ international Inge Visser, we wensen haar veel succes en zullen haar uiteraard ondersteunen!
– het derde team en de dames beginnen komende vrijdag (17 augustus) om 20.00 uur met hun eerste rugbytraining. Deze apart gegeven vrijdagtrainingen zijn voor 2 maanden op proef, bij voldoende animo blijven ze, anders wordt er geschoven naar de donderdagavond. Uiteraard zijn 2e team spelers ook welkom (mocht je niet op trainingskamp kunnen)
– ik wil graag van de 3e team spelers al weten of je er de eerste wedstrijd, uit tegen RC West Friesland, wel of niet bij bent. Verder hoop ik dat we ook weer af en toe op onze ervaren oude rotten kunnen rekenen

Het weekprogramma (week 33):
vrijdag 17 augustus (bestuursafgevaardige: nvt)

17.00 uur: Vertrek 1e, 2e en coltsteam voor trainingsweekend (naar Friesland en vergeet Tak-de-zitzak niet)
20.00 uur: Eerste aparte veldtraining Dames- en 3e team (zorg dat je er op tijd bent, maak je gelijk een goede indruk)

zaterdag 18 augustus (bestuursafgevaardige: nvt)
xx.xx uur: Teamtrainingen bij RC Feanster (doe Maarten en Allet de groeten van me)
20.00 uur: NIET stappen in Heerenveen 😉

zondag 19 augustus (bestuursafgevaardige: Rob)
13.30 uur: RC Waterland comb – RC ‘t Gooi comb (afwisselend wordt er per helft een team samengesteld, verzamelen rond 12.30 uur)

En het weekend erop speelt het 1e en 2e team in Amsterdam tegen AAC

Het nieuwe schoonmaakrooster voor maandag 3 september (19.30 – 21.00):
is nog niet bekend, tot die tijd zorgen we er gezamelijk voor dat de kantine en kleedkamers netjes worden achter gelaten !!!

Op naar een nieuw, sportief en mooi seizoen.

groet,
Hans