Beste Waterlanders, ouders en supporters! En zo zijn er al weer 30 jaar voorbij, met behulp van onze evenementencommissie, onze sponsoren, onze tegenstanders, de feestband Notserious, de overige vrijwilligers en natuurlijk jullie is het zaterdag een onvergetelijke dag geworden, waar nog lang over nagepraat zal worden. De dag begon natuurlijk toen zo’n 200 TBM leden onze rugbyvelden overspoelden en er een topstart van het nieuwe rugbyseizoen van maakten.

Ons jonge cubs team was daarna een maatje te klein voor hun ervaren Eemlandse tegenstanders en toen mochten onze junioren en colts onderling hun krachten meten. Daarna, onder toezicht van burgemeester Don Bijl en zijn vrouw, wethouder Nijenhuis, vele sponsoren en oud leden mocht ons vernieuwde eerste team het opnemen tegen titelkandidaat de Haagse Rugbyclub.

Na een minder sterke start, herpakte het Waterlandse team zich prima en deed in de eerste helft zeker niet meer onder voor hun Haagse opponent. In de tweede helft bleek helaas dat de Haagse vereniging iets verder is in hun conditie en reservebank. Toch kon het eerste team terugkijken op een prima wedstrijd. Daarna startte Notserious met hun eerste muzikale nootjes en hield er goed de sfeer in. Toen zelfs ‘Oh oh, Den Haag’ ten gehore werd gebracht gingen onze Haagse vrienden volledig los. totdat ze rond kwart voor 9 de bus in gesluisd werden. De achterblijvers hielden het nog tot rond 11 uur uit en toen gingen de ‘oogjes dicht en snaveltjes toe’ want de dag erop moest men weer de wei in. En ondanks het feest wisten ook het 2e en 3e team een prima wedstrijd te spelen. Onze dames en colts waren nog vrij.

Voor komend weekend is het volle bak, maar dan voornamelijk buiten onze stadsgrenzen. Op zaterdag gaan TBM naar Almere, cubs en junioren gaan naar Utrecht en ons eerste team naar hun volgende zware tegenstander, LRC DIOK uit Leiden. Op zondag vertrekken de colts naar Tilburg, ons 2e en 3e team naar Amstelveen en ja toch nog, onze dames spelen thuis tegen de Fryske Famkes, wordt het toch nog gezellig.

Verder naar de toekomst, de zaterdag erop speelt ons 1e team in Middelburg tegen EZRC Oemoemenoe, niet naast de deur en dus gaan ze met de bus. Het zou top zijn, als de bus aangevuld wordt met enthousiast publiek, wil je mee, geef dit a.s.a.p. door aan Hans Spaan, want vol = vol. De kosten zullen gedeeld worden en dus, des te meer er mee gaan, des te goedkoper het wordt.

De nieuwe roosters voor bar en schoonmaak staan als het goed is weer op onze site en zijn de betrokkenen via de mail toegezonden. Deze week zal ik het ook nog vermelden in deze weekmail, maar hier ga ik geen gewoonte meer van maken. Gewoon ff opzoeken…

Het weekprogramma (week 37), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:

zaterdag 14 september (bestuursafgevaardige: nvt)
10.00 uur: RC Bulldogs – RC Pickwick Players – RC Waterland/DH (TBM, vertrek om 08.45 uur)
1x.00 uur: Utrechtse RC – RC Waterland/DH (cubs, vertrektijd hoor je nog)
15.00 uur: LRC DIOK 1 – RC Waterland 1 (eerste team, verzamelen rond 13.00 uur)

zondag 15 september (bestuursafgevaardige: Tessa?)
13.00 uur: RC Tilburg/BRC/REL – RC Waterland (colts in Tilburg, vertrektijd hoor je nog)
13.00 uur: RC Waterland – Fryske Famkes (dames thuis, verzamelen rond 11.45 uur)
12.30 uur: Amstelveense RC 3 – RC Waterland 3 (hun clubhuis is klaar, vertrek rond 10.45 uur)
14.30 uur: Amstelveense RC 2 – RC Waterland 2 (hun clubhuis is klaar, vertrek rond 12.30 uur)