Afgelopen zondag hebben we het eerste potje gespeeld, een vriendschappelijke wedstrijd tegen All Blues. Dankzij de lijnen op het tweede veld kon deze wedstrijd toch doorgaan, credits naar Frank de Boer en Martijn Schram. Het was gelijk de eerste wedstrijd voor Joyce, Cindy en onze Nieuw-Zeelandse Stacy!

We begonnen met 11 Waterlanders tegen 12 All Blues. Zeker de eerste minuten moesten we inkomen, waar de All Blues net iets minder last van hadden. Dit zorgde voor een paar try’s tegen. Tegen de 20e minuut kwamen we beter in het spel en gaven wij antwoord met een try over de wing, waar onze speedy Aranka iedereen voorbij rende. Wij kwamen beter in ons spel en support kwam steeds dichter bij.

In de tweede helft werden er menige wisselingen in de opstelling gemaakt, zo werd Aranka van de wing naar scrumhalf gehaald, ging Joyce de scrum in en werd Demi van haar semi-fullback positie naar de Flyhalf gebracht. In deze opstelling verder gaande vielen er try’s van beide zijden. Tackles werden goed gemaakt. Tegen het einde brak conditie ons op, en dat terwijl All Blues enige wissels had.

Laatste 20 minuten werden 10 tegen 12 gespeeld wegens blessure, maar we hebben goed verdedigd! Ook hadden wij natuurlijk een fanclub: Reinier, Henk, Meesie, Marijn, Marcel en family, and many, many more! Het was een gezellige wedstrijd en goed begin van het seizoen. We waren met weinig meiden toch sterk, misten basisspeelsters en het was de eerste wedstrijd: dit beloofd een goed seizoen te worden voor de Daames. Met nieuwe trainer coach Hans Heijne, TM Bianka en een hoop nieuwe meiden gaan we knallen dit seizoen! Dus denk er aan als je op zondag niets te doen hebt komt vooral de Daames aanmoedigen, dit wordt erg gewaardeerd.