RCW - Fryske Rugby FamkesMet meer dan 20 meiden op de lijst begonnen we de wedstrijd, wat een top aantal. We hadden zowaar wissels. De tegenstander, Fryske Famkes, hadden deze luxe helaas niet en kwamen met 11 meiden. We speelden 12 tegen 11, en voor het eerst in ons voordeel! Met een sterke basis begonnen we de wedstrijd. In ons spel komen moesten we zeker, en de Friese meiden werkten hard. Gelukkig wisten we in het eerste kwartier al een gaatje te vinden voor de try. De bal kregen we helaas ook snel weer achter onze eigen lijn, gedrukt door Fryske Famkes.

In de loop van de eerste helft werden meer try’s gedrukt door waterland. In de tweede helft en na enige wissels kwamen er in de eerste minuten 3 try’s van onze kant, alle 3 gelijk vanuit de kick-off. En dat net nadat ik had gezegd dat we ook nog moesten verdedigen. Verdedigen moesten we ook, de Famkes gaven zich niet gewonnen. Van beide kanten nog try’s zo eindigde de pot in 62-22.

Een mooie overwinning voor Waterland en een goed begin van dit seizoen! We hadden een sterke lijn vandaag en er werden mooie gaten gezien. Nu klaarmaken voor de volgende wedstrijd, zondag in Alkmaar !!!!

RCW - Fryske Rugby Famkes 2