Ook buiten de Nederlandse grenzen is Rugby Club Waterland momenteel zeer populair en dan voornamelijk aan de andere kant van de Noordzee. Want tot nog toe staan er voor 2014 al tien wedstrijden gepland tegen verschillende jeugd en senioren teams uit het Verenigde Koninkrijk! Er zijn buitenlandse wedstrijden voor vrijwel iedere leeftijdsgroep. Tot nog toe zijn er nog geen wedstrijden voor onze Turven en Benjamins geregeld.

Schijnbaar zijn ook de vrouwen uit het buitenland onder de indruk van de fantastische prestaties van onze Dames, want helaas heeft tot nog toe nog geen buitenlands damesteam het aangedurfd zich aan te melden voor een vriendschappelijke wedstrijd tegen onze kampioenen.

Een van de bezoekende clubs is Dover RFC en dit is de voormalige club van onze top scheidsrechter Darron Wadey en tevens komt voormalig eerste teamspeler Bastiaan de Groot met zijn huidige club University College School Old Boys RFC op zaterdag 3 mei naar Purmerend. En paaszaterdag zal er voornamelijk Engels worden gesproken op ons complex want dan komen er vier Engelse teams bij ons op bezoek.

Iets van twee jaar terug heeft de website commissie samen met de wedstrijdsecretaris de pagina “Rugby trip to the Netherlands” aangemaakt met onderaan een contactformulier die direct wordt verstuurd naar de wedstrijdsecretaris. Vervolgens neemt de wedstrijdsecretaris direct contact op met deze club om een passende datum en kick off tijd te regelen. Tevens worden al deze wedstrijden gemeld bij de Nederlandse Rugby Bond.

Het resultaat dat hieronder staat opgesomd mag er dan ook wezen!

Schrijf bovenstaande datums op in je agenda zodat je erbij kan zijn om of mee te spelen of om deze altijd bijzondere wedstrijden te aanschouwen vanaf de zijlijn c.q. een helpende hand te bieden, om deze dagen tot een groot succes te maken.