Beste Waterlanders, ouders, supporters en quizzers, de bondsdag voor de mini’s liep letterlijk in het water en onze cubs verloren lullig in Den Helder maar gelukkig wisten de junioren wel de volle winst te pakken. In Amersfoort verloor ons 1e team, vooral in de eerste helft, van de Eemlandse koplopers, waardoor ze zakten naar de 4e plek, de z.g. roze zone. En ons NL U18 met Ayden, die wonnen in Italië. Na een onstuimige en miezerige nacht lagen veel rugbyvelden in Nederland er sompig bij, maar niet in Haarlem. Ditmaal was hun veld niet bevroren, zelfs goed bespeelbaar, waardoor het derde team, versterkt met een paar enthousiastelingen van 2, in het laatste kwartier de volle winst binnen haalde. Jahaa, die vrijdagtrainingen doen dit team goed! En nu staan momenteel alle drie de seniorenteams bovenaan het rechter rijtje (het doel van het 3e team, de overige 2 teams willen volgens mij hoger eindigen).

En het laatste nieuws is dat ons Colts cluster dinsdagavond heeft gewonnen en als derde in de winnaarspoule doorgaat om het kampioenschap van Nederland!

We starten komend weekend met de eerste Waterlandse pubquiz, waarbij de inleg ten goede komt aan het KWF, via onze Remon (uiteraard van het 3e), die deze zomer de Alpe d’HuZes gaat beklimmen. Kortom een gezellige avond en je doet nog wat goeds ook. Op zaterdag gaan onze kleinsten naar Amsterdam en de junioren naar Leeuwarden. De cubs spelen in Purmerend de voorwedstrijd voor het eerste team die de nog puntloze Utrechters ontvangen. Tegelijkertijd start  de immer leuke Six Nations, helaas voorlopig nog zonder ‘onze’ Tim Visser. Voor de liefhebbers neem ik deze wedstrijd ook op in onderstaande wedstrijdoverzicht (Ned. tijd hoop ik). Ik gok dat er na onze eigen wedstrijden de Six Nations in de kantine op grootscherm te zien zullen zijn.

Zondag mogen onze kampioendames naar Dwingeloo waar zij ongetwijfeld hun ongeslagen status willen verdedigen. In Purmerend bijt het 3e team de spits af tegen de nieuwkomers uit Zaandijk en daarna neemt ons 2e team revanche op het 3e (of was het het 2e) van Utrecht.  De Colts zijn vrij.

1e Waterland Pubkwis (31 januari)
Inmiddels hebben zich al 11 (!) teams aangemeld voor de pubquiz van vrijdagavond 31 januari.  We hebben het maximum opgeschroeft naar 14 teams (max. 4 personen), dus schrijf je donderdagavond nog even in. Het inschrijfgeld gaat naar het KWF (graag vooraf het inschrijfgeld per team, €20,00, aan Nob voldoen), dus je steunt er nog een goed doel mee ook. Als individu kun je je ook aanmelden, dan deelt de organisatie je in een team in.

Het weekprogramma (week 5), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:
vrijdag 31 januari (bestuursafgevaardige: nvt)
19.45 uur: Het 3e team traint deze avond van 19.45 uur tot 20.40 uur (ivm de pubkwis)
21.00 uur: 1e Waterland pubkwis (vanaf 20.00 uur staat de koffie klaar, betalen voor 20.45 uur)

zaterdag 1 februari (bestuursafgevaardige: José)
10.30 uur: AAC – RC Waterland – Bulldogs  (T&B naar Amsterdam, vertrek om 09.30 uur)
10.30 uur: AAC – RC Waterland – Bulldogs  (Mini’s naar Amsterdam, vertrek om 09.30 uur)
13.00 uur: RC Waterland – RFC Haarlem/AAC (cubs thuis, verzamelen rond 12.00 uur)
12.00 uur: Oysters/REL – RC Waterland/WF (junioren naar Etten Leur, vertrek rond 09.45 uur)
15.00 uur:
 RC Waterland 1 – Utrechtse RC 1 (verzamelen rond 13.30 uur?)
15.30 uur: Wales – Italië (Six Nations, eerste ronde)
18.00 uur: Frankrijk – Engeland (Six Nations, eerste ronde)

zondag 2 februari (bestuursafgevaardige: Ton)
xx.xx uur: CAS/Alk/DH/RCW (colts zijn in afwachting van nieuwe poule indeling)

14.30 uur: RC Dwingeloo – RC Waterland/WF/Z (de dames naar het oosten, verzamelen rond 12.00 uur)
13.00 uur: RC Waterland 3 – RC Zaandijk 1 (de buren op de koffie, verzamelen om 11.59 uur)
14.30 uur: RC Waterland 2 – Utrechtse RC 3 (revanche, verzamelen om 13.13 uur)
16.00 uur: Ierland –  Schotland (Six Nations, eerste ronde)

Het barrooster voor komend weekend*):
zaterdag 1 februari:

De ouders van de cubs (Daan en Timo) starten de bar en keuken op, daarna
14.00 – 15.00 uur: Bar: Bart v E en keuken: Brigitte & Monique

15.00 – 17.00 uur: Bar: Brigitte en keuken: Brigitte (ja, ze is een heuse duizendpoot)
17.00 – sluit uur: Bar: Michael F en Frank de B en keuken Gonnie en Corine
zondag 2 februari:

11.30 – 13.30 uur: Bar: 1x 2e team en keuken: ff niet

13.30 – 15.00 uur: Bar: 1x 2e of 3e  team en keuken: Ivo start ‘m op en dan?
15.00 – 16.30 uur: Bar: 2x 3e team en keuken: 2x 3e team
16.30 – sluit uur: Bar: 2x 2e team en keuken 2x 2e team
*) zelf voor vervanging zorgen als je niet kunt, aub

Het nieuwe schoonmaakrooster voor maandag 3 februari (19.30 – 21.30):
Richard Veenman
Andrejs Aleksandrovs