Het zit er op! Twee maanden Rugby World Cup, en dat was genieten. Het zal weer even afkicken zijn dat we niet meer bijna dagelijks op tv kunnen genieten van toprugby. Afgelopen weekend zat het clubgebouw twee keer vol voor de laatste twee wedstrijden van de World Cup. Eerst vrijdag waar Zuid-Afrika niet heel veel moeite had met Argentinië (24-13). En een dag later natuurlijk de grote finale tussen Nieuw-Zeeland en Australië. Veel voller kon het binnen niet voor één van de twee schermen waarop de wedstrijd te zien was. Australië maakte de wedstrijd nog lang spannend, maar uiteindelijk trokken de All Blacks terecht aan het langste eind (34-17). Zij zijn dan ook meer dan terecht de winnaar van The Webb Ellis Cup.

Dan blijft er nog één vraag over, wie wint dan de RWC-pool van Rugby Club Waterland. In het finaleweekend konden maar liefst nog 30 punten worden gescoord. Voor de juiste winnaar van het brons 8 punten, de wereldkampioen 10 en voor de beide bonusvragen konden ook nog eens 6 punten worden verdiend. En dat had behoorlijk wat gevolgen voor de stand. Maar de winnaar is….. Dat hadden Maarten Rabelink en Hans Le Noble graag bekend willen maken. Maar ook onze pool is slachtoffer geworden van de commercie, we hebben de rechten van de uitslag verkocht aan Try-Out Magazine. In het magazine zal deze week de top-15 van de pool bekend worden gemaakt. Daarna zal overigens nog wel op de site de gehele ranglijst gepubliceerd moeten worden.

Wat hebben we nu wel? De nummer 16 t/m 68 maken we gewoon bekend, de ranglijst kun je hier downloaden. Daarin kun je zien dat de ‘Wooden spoon’ gewonnen is door Arjen Smulders. Arjen had ingezet op voornamelijk Europees succes op de World Cup, zoals bekend liep dat dus anders. Met 101 punten eindigt hij op de laatste plaats. Jacques Kist grijpt met 103 punten net naast die ‘eer’.

Hoewel er dus nog een RWC-poolupdate aan komt willen wij als organisatie iedereen voor het meespelen! Hopelijk kunnen we over vier jaar nog meer deelnemers begroeten. We kijken er nu al enorm naar uit!

Maarten Rabelink en Hans Le Noble

Update 4 november 2015: Door een foutje kloppen de landen achter de deelnemers niet altijd. Dit heeft geen gevolgen voor het puntenaantal!

RWC15deel11_Pagina_1
RWC15deel11_Pagina_2