Beste Waterlanders (van jong tot oud), ouders en belangstellenden,

Wat hebben we kunnen genieten van een prachtig slot van de WRC 2015, op vrijdagavond al sterk rugby door zowel Zuid Afrika en Argentinië, deze laatsten kwamen het furieuze begin van de Springbokken echter niet meer te boven. En op zaterdag waren wederom de All Blacks te sterk voor hun Australische tegenstanders, die in het begin van de 2e helft nog even terug kwamen, totdat de Kiwi's orde op zaken stelden. Beide wedstrijden werden gevolgd in onze kantine, waar deze op vrijdag vol zat en op zaterdag bomvol. En niet alleen daar, naar verluid hebben op zaterdag zo'n 681.000 kijkers de wedstrijd via RTL7 (deels) gevolgd, tel daar de kijkers (zoals wij) op die de wedstrijd hebben gevolgd op ITV en fans die in café's en kantines hebben gekeken en je komt op een kleine miljoen, wie had dat gedacht. Rugby leeft ook in Nederland en daar zullen de Nederlandse clubs profijt van moeten trekken. Enne ook zo benieuwd naar de uitslag van de RWC-poule?
Maar buiten de WRC speelden ook onze eigen teams 2 belangrijke wedstrijden, zo wisten onze cubs van koploper DIOK te winnen en nemen hierdoor de hun koppositie over. En in het voorgerecht van de finale wist ons eerste team zijn eerste wedstrijd van dit seizoen te winnen. Tegenstander Amstelveen werd verdiend verslagen met 11 - 6. En in Portugal speelde ons Oranje U19 team zijn laatste wedstrijd tegen onze Oosterburen gelijk, 22 - 22 en werden uiteindelijk Europees 6e.

Komend weekend zal voor de jeugd nog rugbyloos zijn, net als voor het 1e team. Op zondag wordt er volop gestreden, zo gaan onze dames voor hun eerste duel van de tweeluik om het winterkampioenschap 1e klasse tegen de All Blues naar Amstelveen. Deze wedstrijd wordt vooraf gegaan door het Colts duel van ARC tegen die van het Waterland-cluster. Kijken of beide teams net zo succesvol zijn als ons 1e team afgelopen zaterdag. En in Purmerend mag alleen het 2e team nog aan de bak tegen hun opponenten, de reserves uit Utrecht.

Het programma (week 45)

vrijdag 6 november (bestuursafgevaardige: Dennis)
19.00 uur: Ouderavond Ouders rugby (om 18.45 uur staat de koffie klaar)
20.15 uur: Training RC Waterland 3 (ouders van bovenstaande kunnen gewoon aansluiten)

zaterdag 7 november (bestuursafgevaardige: nvt)
00.00 uur: RC Waterland (TBM zijn vrij)
00.00 uur: RC Waterland (Cubs zijn vrij)
00.00 uur: RC Waterland/Alkmaar (Junioren zijn ook vrij)
00.00 uur: RC Waterland 1 (weekje uitrusten voor het laatste blok)

zondag 25 oktober (bestuursafgevaardige: Ton)
13.00 uur: ARC - RC Waterland/CAS (colts naar Amstelveen, verz. 11.30 uur)
14.30 uur: All Blues - RC Waterland/RCZ (dames naar Amstelveen voor Winterkampioenschap)
00.00 uur: RC Waterland 3 (3e team vrij)
14.00 uur: RC Waterland 2 - Utrechtse RC 2 (belangrijke wedstrijd voor het 2e, verz. 13.00 uur)

Alle roosters staan weer luid en duidelijk op onze site.