Beste Waterlanders (van jong tot oud), ouders en belangstellenden,

Het afgelopen weekend was het vrij rustig op de rugbyvelden vanwege de herfstvakantie (tenminste zo heette dat vroeger). Het 1e team mocht afreizen naar Den Haag waar hen een warm onthaal wachtte. En wat zuiderlijker kreeg Oranje U19 klopt van gastheer Portugal, waardoor ze het gisteren op mochten nemen tegen Polen. Door een ruime overwinning (66-7) mag het team het zaterdag op gaan nemen tegen Duitsland om de 5e/6e plek. Op zondag bleef het rugby beperkt tot de inhaalwedstrijd van het 3e team tegen koploper Alkmaar 2. Alhoewel er wederom werd verloren, werd er flink strijd geleverd (als je maar met voldoende poppetjes hebt) en mochten de gastheren vanwege hun 4 try's toch een bonuspunt aan hun saldo bijschrijven. En in Engeland wonnen de All Blacks maar nipt van de Zuid Afrikaanse Springbokken en een dag later hadden de Wallabies het iets makkelijker tegen de Argentijnse Puma's. Komende weekend de ontknoping (uiteraard 'live' te volgen in de kantine van Rugby Club Waterland, ditmaal op grootscherm en op TV, ja, de Supporters van Waterland hebben even in de buidel getast om de laatste 2 wedstrijden nog beter qua beeld en geluid te volgen).

Komend weekend gaat de jeugd weer de wei in, zo gaan TBM naar Almere en spelen de cubs thuis een inhaalwedstrijd tegen koploper Leidse DIOK. Daarna is het tijd voor het 1e team welk aan de bak mag tegen buurman Amstelveen. En op zondag zijn alle teams vrij, tijd voor familiebezoekjes en klusjes aan huis, zodat we volgende week weer op je kunnen rekenen.

Het programma (week 44)

vrijdag 30 oktober (bestuursafgevaardigde: Ivo)
19.30 uur: Training RC Waterland 3 (let op gewijzigde aanvangstijd!)
21.00 uur: Zuid Afrika - Argentinië (bronzen finale 'live' op grootscherm)

zaterdag 31 oktober (bestuursafgevaardigde: allen!!)
10.00 uur: RC Bulldogs - RC Waterland (TBM naar Almere, verz. 08,30 uur)
11.00 uur: RC Waterland - LRC DIOK (Cubs halen in, verz. om 10.00 uur )
00.00 uur: RC Waterland/Alkmaar (Junioren zijn nog vrij)
13.00 uur: Duitsland U19 - Nederland U19 (EK in Lissabon)
14.00 uur: RC Waterland 1 - Amstelveense RC 1 (uurtje eerder voor het 1e team)
17.00 uur: Nieuw Zeeland - Australië (Finale RCW 2015 op grootscherm)

zondag 1 november (bestuursafgevaardigde: nvt)
00.00 uur: RC Waterland/CAS (colts zijn vrij)
00.00 uur: RC Waterland/RCZ (dames zijn vrij)
00.00 uur: RC Waterland 3 (3e team vrij)
00.00 uur: RC Waterland 2 (2e team vrij)

Alle roosters staan weer luid en duidelijk op onze site.