De finalisten voor de Rugby World Cup 2015 zijn bekend, Nieuw-Zeeland en Australië gaan uitmaken welk land zich de komende vier jaar de beste van de wereld mag noemen. Mede door de regen werd de halve finale tussen Zuid-Afrika en Nieuw-Zeeland een boeiend duel. Uiteindelijk trokken de All Blacks wel aan het langste eind, de Springboks moeten het door de 18-20 nederlaag dus doen met de Bronzen Finale. Een dag later kon Argentinië niet stunten tegen Australië, de Puma's probeerden het wel en hielden door vijf rake penalty's van Nicolas Sanchez nog wel lange tijd hoop. Maar Australië won terecht met 15-29.

Komend weekend staan dus de laatste duels van de Rugby World Cup op het programma. Dankzij RTL7 brak de afgelopen weken rugby als ultieme topsport eindelijk een beetje door in Nederland. Ook komende zaterdag zullen veel Nederlanders gaan kijken naar een hopelijk geweldige finale. Het zou een kroon zijn op weken met heel mooi rugby. Natuurlijk is komend weekend ook de laatste mogelijkheid om nog punten te scoren voor onze RWC Pool. Het is dringen aan de top! Maar koplopers Jens Zonneveld en Koos de Haan sr hebben de koppositie nog niet laten afnemen. Maar de concurrentie zit ze op de hielen, de twee bonusvragen zouden zo maar eens de beslissing kunnen gaan brengen in de pool. Net als de finale van zaterdag enorm spannend dus!

Download hier de stand.

De komende dagen

Vrijdag staat om 21:00 uur de wedstrijd om het brons op het programma, Zuid Afrika tegen Argentinië. Deze wedstrijd zend RTL niet uit, dus kom naar de club om daar het duel op groot scherm te bekijken. De finale wordt zaterdag natuurlijk wel uitgezonden, maar de ultieme rugbysfeer heerst natuurlijk alleen bij ons op de club. Kom dus langs om samen de finale tussen Nieuw Zeeland en Australië te bekijken.

Na zaterdag vinden jullie weer een nieuwe pool-update op de site, tot dan! Een super rugbyweekend toegewenst!

Maarten Rabelink en Hans Le Noble

Hieronder kun je de ranglijst vinden per 27 oktober 2015. De scores worden geautomatiseerd berekend, het kan voorkomen dat er een foutje ontstaat als een formulier anders is ingevuld dan de bedoeling was. Mocht je vragen hebben of twijfelen aan jouw scoretotaal? Mail dan naar redactie@rugbyclubwaterland.nl

RWC15deel10_Pagina_1_Pagina_1

RWC15deel10_Pagina_2