Beste Waterlanders (van jong tot oud), ouders en belangstellenden,

Na afgelopen weekend betere berichten, allereerst moest ik nog doorgeven dat in navolging van onze cubs ook de mini's steeds beter draaien en hun wedstrijden winnen. Da's mooi, we kunnen niet vroeg genoeg beginnen met attractief rugby in Purmerend. Dit bleek ook afgelopen zondag tijdens de rugby experiënce day, ligt het aan de World cup of groeit de belangstelling voor de rugbysport. In ieder geval zag ons oude hoofdveld er vol uit met ukkies, hun (groot)ouders en alles wat er tussen zit om kennis te maken met de ovalen bal. Verder moest ons 3e team wederom het onderspit delven tegen fitte Utrechtse studenten, maar was gelukkig wel compleet met reserves. Beter deed het 2e team het, wat nu ook compleet en met reserves de wedstrijd kon beginnen en hun eerste winst in deze competitie behaalden. Wanneer een aantal spelers 'uitgeblesseerd' zijn, kan het alleen maar nog beter worden. En 'in between' denderden onze dames over het Drentse Dwingeloo heen en zijn ze als eerste geëindigd in de poulefase (ruk de platte kar maar aan). En dan nog even de WRC, wat een wedstrijden zijn er gespeeld, de een nog mooier dan de ander, geen wonder dat onze club momenteel fors benaderd wordt door belangstellenden die eens mee willen trainen en laten we dat nu net nodig hebben... En referee Joubert zal de komende Six Nations met open armen in Edinburgh worden ontvangen.

Komend weekend is het voornamelijk herfstvakantie en inhaalwedstrijden, alleen de ereklasse heeft een volledige speelronde. En in Portugal start de EK U19, waar Nederland (met 3 Waterlanders) het tegen het thuisland moet opnemen. Voor zondag hoeft alleen het 3e team de plastieken wei in.

Het programma (week 43)

vrijdag 23 oktober (bestuursafgevaardige: nvt)
20.15 uur: Training RC Waterland 3 (met speciale nieuwkomers training)

zaterdag 24 oktober (bestuursafgevaardige: nvt)
00.00 uur: RC Waterland (TBM zijn vrij)
00.00 uur: RC Waterland (Cubs zijn vrij)
00.00 uur: RC Waterland/Alkmaar (Junioren zijn vrij)
15.00 uur: Haagse RC 1 - RC Waterland 1 (eerste team aan de bak in Den Haag)
xx.00 uur: Portugal U19 - Nederland U19 (in Lissabon)
17.00 uur: Zuid Afrika - Nieuw Zeeland (RCW 2015)

zondag 25 oktober (bestuursafgevaardige: ??)
00.00 uur: RC Waterland/RCZ (dames zijn vrij)
12.30 uur: RC Waterland 3 - Alkmaarse RUFC 2 (3e voor de inhaalwedstrijd, verz. 11.30 uur)
14.30 uur: RC Waterland 2 (2e team vrij)
17.00 uur: Argentinië - Australië (op grootscherm te zien)

Alle roosters staan weer luid en duidelijk op onze site.