Ereklasse Plate: RC Waterland 1 - RC Eemland 1Het eerste team van Rugby Club Waterland heeft ook de tweede ontmoeting tegen RC Eemland, de club uit Amersfoort, weten te winnen. Op de jaarlijkse sponsordag van Waterland zagen tientallen supporters en fans hun team een goede wedstrijd spelen. Na een matige start van de wedstrijd was het de goed spelende Auke Idzerda die de eerste puntjes op het scoreboard bracht. Sander de Miranda voegde daar nog twee puntjes aan toe waarmee de stand op 7-0 kwam te staan. Aan het einde van de eerste helft kon Johnny Rathbone door de verdediging van Eemland heen komen waardoor het 14-0 werd. Toch kon Eemland vlak voor rust nog terugkomen tot een stand van 14-7.

Na de rust werd duidelijk wie de betere partij was en kon Waterland na try’s van respectievelijk Auke Idzerda, Jeroen Trimpe Burger, Herman Wouters en Andrejs Aleksandrovs de eindstand op 38-10 brengen. Door deze mooie overwinning houdt Waterland uitzicht op een plek bij de laatste drie in de plate-poule. Als er op 27 april wordt gewonnen van LRC Diok en op 4 mei wederom van RC Eemland, lonkt er een plaats in de finale op het veld van De Nederlandse Rugby Bond. Dan mag Waterland zich na slecht één seizoen op het hoogste niveau van Nederland wellicht winnaar van de Nationale Plate noemen. De eerste zes teams uit de Ereklasse strijden momenteel om het landskampioenschap, de laatste zes om het winnen van de Nationale Plate.

Zondag kwamen de Colts, RC Waterland 3 en RC Waterland dames in actie. De Colts wonnen zonder reservespelers knap van Eindhoven/Tilburg, 28-38. Daarmee kan het team zich op gaan maken voor de play-offs in de Plate poule! RC Waterland 3 had thuis wat recht te zetten na de hele ruime nederlaag in en tegen Amstelveen. Waterland ging ook thuis onderuit tegen de kampioen maar mocht na veel strijd met opgeheven hoofd het veld verlaten, 5-45. De dames maakten de lange reis naar Deventer, daar moesten ze in de Pickwick Ladies hun meerdere erkennen, 59-7.

Wedstrijdfoto’s RC Waterland 1 – RC Eemland 1