Een hoop oranje nieuws deze week voor Rugby Club Waterland. De club is de Nederlandse hofleverancier voor Nederlandse U19 selectie. Koos de Haan, Quermy Warmerdam en Shevaughn Flanders zullen ons land vertegenwoordigen op het Europees Kampioenschap in Lissabon van 23 oktober tot en met 2 november. De eerste wedstrijd van Nederland is op zaterdag 24 oktober in het Olympisch Stadion. Rugby Club Waterland is trots op de uitverkiezing van deze drie spelers en wenst ze natuurlijk heel veel succes toe!

Ook bij de Nederlandse A-selectie zijn twee Waterlanders vertegenwoordigd. Het Nederlands Heren XV team staat momenteel op een vierde plaats in de ENC 1b, vanaf 20 februari speelt het de laatste reeks wedstrijden in deze poule. De eerste daarvan is een uitwedstrijd tegen koploper België. Ter voorbereiding traint een voorselectie vijf keer samen in Amsterdam, voor die trainingen zijn Reinier de Boer en Jannes Pijnenburg geselecteerd. Wij wensen beide Waterland spelers veel succes in hun doel een plek te bemachtigen in de uiteindelijke wedstrijdselectie voor de wedstrijd tegen de zuiderburen.