Beste Waterlanders, supporters en fans,

En wederom een super-weekend (except for the Scottish again..). Op zaterdag verpletterden in de cup competitie zowel de junioren als de cubs hun directe tegenstanders uit Leiden. Alleen in de cubs plate werd verloren van ARC. En op de zondag werkte de clinic van Tim Visser zeer inspirerend op de mannen van ons eerste team. In Capelle werd tegenstander Sparta (vorig seizoen nog winnaar in het duel) volledig verpulverd. In Tiel had het zware derde team waarschijnlijk wat last van de zon, ondanks een enorm over(ge)wicht in de voorwaartsen (scrum) werd er toch niet gewonnen. En de daames, jawel, ook die hadden geen genade met hun tegenstanders uit Alkmaar. Als we nu op de NRB site kijken zien we 3 Waterlandteams op de eerste plek staan, 1e team, 2e team en dames. Dat schept verwachtingen….

O ja, voor de liefhebbers, RTVNH heeft opnames gemaakt van deze clinic.Aan het einde van het programma staat het fragment.

Deze verwachtingen worden komend weekend alweer op de proef gesteld. Eerst hebben we nog op donderdag een gezellig samenzijn van de Supporters van Waterland (al je nog geen lid bent, kun je je die avond gelijk lid worden ;-). En dan het weekend, we starten op zaterdag met de eerste 2 kwart finales van het RWC (de 1e wedstrijd zal niet ‘live’ te zien zijn in de kantine, de 2e wedstrijd: Engeland – Frankrijk wel) en rond om die tijd mogen ook onze jeugd teams aan de bak. Voor de zondag hebben we de andere 2 kwart finales, als er belangstelling is, wil ik de kantine om 07.00 uur openen voor de wedstrijd Zuid Afrika – Australië (mail me als je die wedstrijd in de kantine wilt zien). De tweede wedstrijd is sowieso bij ons te zien. Daarna 2 zeer belangrijke thuiswedstrijden, het 2e team tegen concurrent AAC 2 en daarna het 1e team tegen de onvoorspelbare Delfts Blauwe Studentjes. En de dames en het 3e team vertrekken beiden richting Duitse grens…
Ter info, het 2e en 3e team verzamelen beiden om 10.30 uur, ook om de overige gesponsorde tassen uit te reiken.

Het weekprogramma (week 41):
donderdag 6 oktober

20.00 uur: Supporters van Waterland bijeenkomst (ideeën over de besteding van de binnengekomen gelden zijn welkom)

zaterdag 8 oktober
07.00 uur: Ierland – Wales (deze wedstrijd wordt niet live in de RC Waterland kantine uitgezonden)
09.30 uur: Engeland – Frankrijk (deze is ‘live’ in de RC Waterland kantine, ontbijten om 09.00 uur)
10.15 uur:RCW/RCDH/RCWF – (TBM speelt thuis in Den Helder, vertrek om 09.15 uur)
12.00 uur: RFC Haarlem/Waterland – ARC (platewedstrijd cubs in Purmerend, vertrektijd hoor je nog)
11.00 uur: RC the Dukes – RC Waterland/Haarlem (cupwedstrijd cubs in Den Bosch, vertrektijd hoor je nog)
12.00 uur: RC the Dukes – RC Waterland/Haarlem (cupwedstrijd junioren in Den Bosch, vertrek om 09.30 uur)

zondag 2 oktober
07.00 uur: Z.Afrika – Australië (deze wedstrijd wordt live in de RC Waterland kantine uitgezonden, met ontbijtservice)
09.30 uur: N.Zeeland – Argentinië (deze is ‘live’ in de RC Waterland kantine)
13.00 uur: RC Pickwick Players – RC Waterland (girls go East to the teabags, vertrektijd hoor je nog)
13.30 uur: RC de Duuvels 1 – RC Waterland 3 (ff sturen, maar dan heb je ook wel wat. Verzamelen om 10.30 uur)
12.00 uur: RC Waterland 2 – AAC 2 (gaat jong het eindelijk een keer winnen? Verzamelen om 10.30 uur)
14.30 uur: RC Waterland 1- D-SRC 1 (nog wat goed te maken van vorig seizoen, verzamelen rond 12.00 uur)

Het nieuwe schoonmaakrooster voor maandag 10 oktober (19.30 – 21.00), zie ook: www.rugbyclubwaterland.nl -> agenda -> schoonmaakrooster:
Dennis Kraay
Wesley Blöte
Peter Romp
Marcel Tierie
Ed Guit

En het nieuwe barrooster: www.rugbyclubwaterland.nl -> agenda -> barrooster

Waterland bekijkt RWC 2011 op groot scherm, met de kwartfinales
za 08-10 om 07.00u: Ierland – Wales (niet uitgezonden bij RCW)
za 08-10 om 09.30u: Engeland – Frankrijk
zo 09-10 om 07.00u: Z.Afrika – Australië (graag opgeven !!)
zo 09-10 om 09.30u: N.Zeeland – Argentinië
vr 14-10 om 21.00u: Bocktail avond…..(Bockbier en Cocktails)

groet,
Hans