Ierland, Wales, Engeland, Frankrijk, Zuid- Afrika, Australië, Nieuw Zeeland en Argentinië gaan deze maand uitmaken wie zich het beste rugby land ter wereld mag noemen. Voor alle andere deelnemers aan de Rugby World Cup zit het toernooi er op. Afgelopen weekend werden de laatste poulewedstrijden gespeeld, daarin won o.a. verrassend Tonga van Frankrijk, al had dit uiteindelijk geen gevolgen voor de Fransen. Alle punten van de poulefase in onze RWC poule zijn geteld en daarmee is de winnaar van de poulefase ook bekend. Met veel trots kan deze verslaggever u melden dat de winnaar Maarten Rabelink is, hij had twee punten meer dan Henk Bouman, Cobus Hugo, Johan Knol en Ary Huizer die op een gedeelde tweede plaats staan. Voor Koos Veltman en Hans Spaan: de wedstrijdleiding gaat niet met jullie in discussie over deze uitslag…. Klik hier voor de tussenstand.

Deze week zullen ook de punten van de poulestanden en het land dat de meeste try’s in de poulefase scoorde (Nieuw Zeeland) worden opgeteld. Dit zal de stand in onze RWC poule flink door elkaar schudden. Hou de website de komende dagen dus ook goed in de gaten!

Overzicht kwartfinale wedstrijden:

8-10-2011 om 07:00 uur: Ierland – Wales