Beste Waterlanders, ouders en supporters, na een uitbundige touravond van onze dames op vrijdag, maakten de Waterlanders zich verder op voor een rugbyloos weekend, waardoor er lekker kon worden genoten van de Six Nations, Voor de zaterdag ging dit op en een goed gevulde kantine genoot van deze wedstrijden. En zondag, na nog wat vorst en sneeuw, lag heel Nederland en koud en wit bij… heel Nederland, nee een kleine nederzetting, Haarlem genaamd, had lak aan de weergoden en bood de op vrij gerekende Waterlanders de mogelijkheid toch te spelen. Op een (te) hard veld streden allereerst de mannen van het derde hun heroïsche strijd tot de 80e minuut uit en werden door een zeer late try van een wakkere Fabian de matchwinnaar. Hulde aan hun strijdlust. Minder ging het voor het vers gepromoveerde tweede team, zij halen keurig hun punten tegen gelijk presterende teams, maar tegen de toppers in hun poule (uit de 2e klasse gedegradeerde teams uit Spakenburg en Haarlem) zijn zij volstrekt kansloos, De weg naar de 2e klasse is nog lang. Stabiliteit en meer beschikbare spelers lijken mij het medicijn.

Verder nieuws is dat de Oranje jeugdteams weer fraaie Waterlandse kleurtjes krijgen. Zo mocht Ayden Verdonk met het U17 team afgelopen weekend voor het eerst naar het Wilhelmus luisteren op Duitse grond. En zowel bij RTC district U15 als nationaal U20 zijn elk nog 4 Waterlanders in de race.

En dan het komende weekend, dat belooft een topper te worden, waar de Waterlandse teams hele goede zaken kunnen doen (maar ook hele slechte). Allereerst treed het eerste team zaterdag aan tegen hekkensluiter de Pink Panthers en waar tegen bij volle winst de lauweren wachten. Het team kan zeker de grote steun van veel Waterlands publiek gebruiken. En vooraf spelen de junioren thuis tegen de koploper uit Roosendaal, terwijl de mini’s afreizen naar Amersfoort. Op zondag gaan onze cubs op trip naar het zeer verre Goes, cubs zet ‘m op (een speciale muziektip van de gebroeders Rabelink voor tijdens de reis: klik!). En in Purmerend speelt eerst het 3e team tegen de Alkmaarse zwaargewichten, bij winst nemen ze verder afscheid van de rode lantaarn. En daarna mag het 2e team het tegen de Eemlandse reserves opnemen, waar bij winst het geknakte zelfvertrouwen zeker weer terug zal komen.

Tbv Ameland, de intekenlijst vult zich langzaam maar zeker, de hoeveelheid aanmeldingen om de organisatie over te nemen is beduidend minder (op een dame na).

De bar- en schoonmaakroosters staan inmiddels op onze site, maar voor het gemak ook nog ff onderaan deze mail.

Het weekprogramma (week 9), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:

zaterdag 2 maart (bestuursafgevaardige: José)
10.00 uur: RC Eemland – RC Waterland (voor de TBM-ers een toernooi in Amersfoort, verzamelen om 08.30 uur)
00.00 uur: RC Waterland (de cubs spelen eenmalig op zondag)
13.00 uur: RC Waterland – RC Oysters/Duck/Octopus (junioren tegen de koplopers, verzamelen om 12.45 uur)
15.00 uur: RC Waterland 1 – RC Pink Panthers 1 (zeer belangrijk duel voor 1e team, verzamelen om 13.30 uur)

zondag 3 maart (bestuursafgevaardige: Arjan)
00.00 uur: CAS/NW colts cluster is vrij (zijn welkom langs de kant)
11:30 uur: RC Waterland – WAD rugby (inhaalwedstrijd dames, verzamelen om 10.15 uur)
13.00 uur: RC Waterland 3 – Alkmaarse RUFC 2 (eeuwige streekderby, verzamelen om 11.52 uur)
14.30 uur: RC Waterland 2 – RC Eemland 2 (wil het 2e zich revancheren, verzamelen om 13.00 uur)

Het barrooster voor komend weekend*):