De werkgroep Communicatie Intern maakt deel uit van het project Waterland 2.0. Dat project heeft als doel Waterland een stap verder te helpen ‘professionaliseren’. Doordat de club tegenwoordig uitkomt in de Ereklasse vraagt dit namelijk nog meer inzet van de vrijwilligers. De werkgroep Communicatie Intern, die bestaat uit Jelle Hofman, Maarten en Marijn Rabelink, Robin van der Velde en Martin Eegerdingk bracht o.a. het nieuwe Try-Out Magazine uit maar gaat zich ook bezig houden met uitingen in de media en het contacten met bijvoorbeeld de (lokale) kranten. Robin van der Velde is daarbij het aanspreekpunt voor de media maar ook voor leden van Rugby Club Waterland die een tip hebben. Robin is via e-mail te bereiken via pers@rugbyclubwaterland.nl. Hopelijk komt onze mooie club zo nog vaker en positiever voorbij in de media!