Het lenteweer lijkt nu eindelijk echt weer aan te kloppen in Nederland. Waar vorige week de rugbycompetitie door de vrieskou bijna volledig overhoop lag konden de rugbyers zich dit weekend weer heerlijk uitleven. De meeste teams van Rugby Club Waterland deden dit met een mooie resultaat. De belangrijkste wedstrijd van het weekend was natuurlijk het duel tussen RC Waterland 1 en RC The Pink Panthers 1. Na een vroege achterstand van 0-3 was de thuisclub toch heer en meester. De wedstrijd werd ook met een heerlijk ‘toetje’ afgesloten, Nick Romp ontving de geplaatste kick van Andrejs Aleksandrovs, over de driekwarten van Pink Panthers, direct in zijn handen en bezorgde met een try voor de uiteindelijk uitslag van 39-3. RC Waterland staat daarmee op een derde plaats in de Ereklasse Nationale Plate en is daarmee goed op weg voor lijfsbehoud op het hoogste Nederlandse rugbyniveau. Kijk verder voor de wedstrijdfoto’s!

Zaterdag kwamen ook de Junioren van Waterland in actie, zij hadden de lastige opdracht om de koploper uit de Junioren Cup B poule te verslaan. Hoewel zij dicht bij die verrassing waren was de combinatie van Oysters/Duck/Octopus helaas net met 5-12 te sterk. De Cubs kwamen pas een dag later in actie, de lange reis van Purmerend naar Goes was niet voor niets, GRC Tovaal werd met 0-51 verslagen! En dus was het op de terugreis van Goes naar Purmerend feest in de tent!

In Purmerend stonden zondag ook nog eens drie wedstrijden op het programma, de dames van Waterland mochten zich ook meten aan de koploper. Hoewel er met 5-37 werd verloren van WAD Rugby lieten de dames van Waterland (en Hoorn) een goede indruk achter! Daarna was het de beurt aan RC Waterland 3, maar de wedstrijd tegen Alkmaarse Rugby UFC 2 was bij voorbaat al gewonnen omdat de bezoekers te weinig spelers op de been konden brengen. Maar natuurlijk gingen beide teams nog wel de wei in, daar is helaas geen uitslag meer van bekend. De zondag werd afgesloten door RC Waterland 2 dat na twee forse nederlagen gebrand was op de overwinning. Hoewel de Purmerenders het zeker in het begin zwaar hadden met RC Eemland 2 werden de vijf 5 wedstrijdpunten toch terecht binnen gesleept. De 38 – 5 had eigenlijk zelfs veel hoger moeten uitvallen.

Wedstrijdfoto’s RC Waterland 1 – RC The Pink Panthers 1

Wedstrijdfoto’s RC Waterland Dames – WAD Rugby