Beste Waterlanders, ouders en supporters,

De rugby experience day was een groot succes, zeker het eerste deel voor de jongsten (6 – 12 jaar) werd zeker door zo’n 60 kiddos bezocht. En daarna was het de beurt aan zo’n 25 oudere jongeren om rugbygedrild te worden (voor foto’s zie Waterland site en FB). En buiten de geplande leeftijdsgroepen kregen ook nog 6 zeer jonge broertjes en zusjes van 4 en 5 jaar hun eerste les. Dit beviel zo goed dat we deze groep (Guppen) nu ook op de dinsdagavond (v.a. 5 november) apart nemen om naast de TBM alvast te laten wennen aan de rugbybal. Allen die deze dag hebben mogelijk gemaakt, bedankt. Zeker ook Ellen Gordijn met haar speciale Waterlandkoekjes. En ons jeugdmeiden cluster behaalde in Haarlem de 2e plaats met sevens!
Op de zondag erop bleek dat we, ok duurt nog wat jaartjes, vers rugbybloed goed kunnen gebruiken. Het 2e team werd in het verre Groningen, na een goede wedstrijd, verslagen en in Amsterdam werd het aangevulde 3e team kansloos opgerold door de ervaren vleesbergen van AAC 2. Daarna werd het verdriet door sommigen snel weggeslobberd tijdens de Purmerendse bokkentocht.

Het komende weekend behelst weer een ‘gewoon’ rugby etmaal, alle teams (behalve het 2e team) moeten weer de wei in. TBM richting Utrecht, cubs ‘thuis’ in Hoorn en junioren blijven in Purmerend (Update: wedstrijd van Junioren is ook afgelast). En het eerste team mag naar het zuidelijke Den Bosch voor de volgende zware klus. De dag erop mochten de colts met hun cluster naar Almere, maar laatste nieuws, Gooidogs heeft zich teruggetrokken. De rest van de teams blijven in Purmerend, de dames verdedigen hun eerste plek tegen de Alkmaar/Haarlem combinatie en het 3e gaat het voor eerherstel opnemen tegen het ervaren Cas-team. Voor iedereen die zich verveeld, een prima bestemming om met een bockbiertje langs de kant te staan.
De nieuwe roosters voor bar en schoonmaak staan op onze site en wordt aan de betrokkenen een mail toegezonden.

Het weekprogramma (week 44), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:

vrijdag 1 november (bestuursafgevaardige: nvt)
20.30 uur: Bijeenkomst Waterland 2.0 (terwijl het 3e en de vets lekker trainen)
20.00 uur: Start van de Movember actie, wellicht nog fotootje van de deelnemers?

zaterdag 2 november (bestuursafgevaardige: Manfred?)
10.30 uur: Utrechtse – ARC – Gooi – RC Waterland (TBM naar Utrecht, vertrek om 09.00 uur)
11.00 uur: RC Waterland/WF – RC Nieuwegein (Cubs ‘thuis’ in Hoorn, vertrek om 09.30 uur)
12.00 uur: RC Waterland/DH – Bassets/BSN/Diok (deze Junioren wedstrijd is afgelast!!!)
15.00 uur: RC the Dukes 1 – RC Waterland 1 (Vaya con dios…, vertrek rond 12.00 uur)

zondag 3 november (bestuursafgevaardige: Arjan)
13.00 uur: Gooidogs – CAS/RCW/DH (deze Colts wedstrijd is afgelast!!!)
13.00 uur: RC Waterland/RCZ/WF – Alkmaar/Haarlem/Hawks (dames lekker thuis, verzamelen rond 11:30 uur)
14.30 uur: RC Waterland 3 – CAS RC 3 (derde team op zoek naar punten, verzamelen 13.00 uur)
xx.00 uur: RC Waterland 2 (tweede team is vrij om aan te moedigen)

Het barrooster voor komend weekend*):
zaterdag 2 november:

Bar: 10:30 – 12:00 uur JC en 12:00 – 14.30 uur JC
Keuken: 11:30 – 14:00 uur KC/JC
zondag 3 november:
Bar: 12:00 – 14:30 uur 3e team en 14:30 – 17.00 uur dames
Keuken: 14:00 – 16:00 uur KC/JC
*) zelf voor vervanging zorgen als je niet kunt, aub

Het nieuwe schoonmaakrooster voor maandag 4 november (19.30 – 21.30):