Een nieuwe rugbyzondag deze mochten we op onze thuisbasis doorbrengen: Waterland! De vlaggen werden geplaatst, de kussen om de palen,de kleedkamer opgeruimd, de shirtjes opgehangen en ondanks de verwachting van rotweer scheen de zon ons tegemoet.
Alkmaar/Haarlem/Hawks kwamen ons opzoeken.

De opkomst van waterland/zaandijk/west Friesland was fantastisch! 22 dames stonden klaar om te gaan vlammen.  Na een goede warming up en een motiverend woord van onze eigen Hans en Q in de kleedkamer kwamen wij het veld op.

De pot vatte in de eerste minuten al vlam en onze backs vlogen langs de tegenstandsters en zagen ieder gat als een nieuwe mogelijkheid voor een try. Onze scrum stond als en berg en we duwden de tegenstandsters weg en herwonnen hiermee praktisch iedere bal. In de eerste helft vielen al vele try’s van onze kant en werden bijna onmogelijke conversies raak geschoten.

De tweede helft verliep niet veel anders. De tegenstandsters begonnen moe te worden en wij konden hierdoor nog net iets meer gaatjes vinden. Maar ondanks de achterstand lieten zij de hoofden niet zakken en probeerden goed te blijven verdedigen.

De scrum werd gevraagd in te houden omdat de tegenstandsters met een vrij onervaren eerste rij stonden, dit zodat we niet over hoefden te gaan naar een non contesting scrum. De pot eindigde met een schitterende 100-0.
16 try’s gescoord en onze Demi trapte 10 conversies tussen de palen en boven de lat. Een score waar we als team ontzettend trots op mogen zijn!

Met een nieuwe overwinning op zak gaan we komende week weer lekker trainen om onze volgende wedstrijd wederom te kunnen vlammen!!

Stacey 5’, 75’
Anne 10’, 39’