Beste (jeugd)Waterlanders, ouders en supporters,

En wat is de overeenkomst tussen Waterland 1, 2 en 3? Ze staan allen een-na-laatste….dat kan nooit de bedoeling zijn. Gelukkig breekt nu de periode aan, waarop andere clubs vaak inkakken en Waterland goede zaken kan doen, mits we natuurlijk de rugbysport ff op plek 1 in de agenda zetten. Numbers on training and on the pitch!! Maar we hebben gelukkig ook nog onze meiskes, die zorgden er afgelopen weekend voor dat het seniorensaldo toch nog positief werd… En onze jonge jeugd, dat gaat top, het ledenaantal groeit nog steeds, hun skills verbeteren met de week, en ‘onze’ guppen hebben inmiddels hun eerste natte training achter de rug… geweldig, check onze website. En als laatste werden de wedstrijden voor onze junioren en colts verzet danwel afgelast, alleen de cubs doken het veld op en kwamen daar royaal winnend weer vanaf.

Het komende weekend gaan onze turven, benjamins en mini’s op diverse locaties de strijd aan voor de district kampioenschappen in Noord West. Ben erg benieuwd naar hun resultaten. Verder gaan de cubs naar Hilversum en de junioren naar Den Haag. En voor de liefhebbers, het Nederlands XV speelt om 15.00 uur zijn kwalificatiewedstrijd tegen Litouwen (u weet wel, het thuisland van onze nieuwe aanwinsten Aukdrius en Gedininas ;-), hierdoor is ons eerste team vrij om wederom hun letterlijke wonden te likken. De dag erop is de dameswedstrijd in Deventer uitgesteld naar 5 januari (alle tegenstandsters bibberen inmiddels al bij het horen van de naam Waterland). Wel treden onze colts ‘thuis’ aan in Den Helder en speelt ons 2e team thuis tegen het geroutineerde team van ‘t Gooi 3. Dus er valt dus sowieso iets te genieten langs onze rugbylijnen.

O ja, om alvast in je agenda te zetten, woensdagavond 18 december het grote Waterland Kerstklaverjasfestijn, aanvang 19:45 uur. Inschrijflijst volgt nog, we gaan weer voor 9 tafels!

De nieuwe roosters voor bar en schoonmaak staan op onze site en wordt aan de betrokkenen een mail toegezonden.

Het weekprogramma (week 45), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:

zaterdag 9 november (bestuursafgevaardige: nvt)
10.30 uur: Jeugdkampioenschappen district NW (Turven naar Haarlem, vertrek om 09.15 uur)

10.30 uur: Jeugdkampioenschappen district NW (Benjamins naar Amsterdam, vertrek om 09.15 uur)
10.30 uur: Jeugdkampioenschappen district NW (Mini’s naar Amstelveen, vertrek om 09.15 uur)
11.00 uur: RC Hilversum – RC Waterland/WF (Cubs naar Hilversum, vertrek om 09.00 uur)

12.00 uur: WRC te Werve/Delft – RC Waterland/DH (Junioren naar Den Haag, verzamelen om 09.45 uur)

15.00 uur: Nederland XV – Litouwen XV (in Castricum, NL XV nog zonder Waterlanders)

zondag 10 november (bestuursafgevaardige: Martijn)
13.00 uur: CAS/RCW/DH – Amstelveense RC  (Colts thuis in Den Helder, vertrektijd hoor je nog)
13.00 uur: RC Pickwick Ladies – RC Waterland/RCZ/WF (dameswedstrijd uitgesteld naar 5 januari)
xx.xx uur: RC Waterland 3  (derde team is vrij)