Beste Waterlanders (jong en oud), ouders en supporters,

als iedereen zijn vingertjes en oogjes nog heeft kunnen we komend weekend, na het massaal knuffelen en zoenen voor een goed 2015, beginnen met het tweede deel van onze vaderlandse competitie. En die begint gelijk goed voor vrijwel elk jeugdteam buiten de stadsgrenzen en elk seniorenteam gewoon in Purmerend. Zo mogen TBM afreizen naar Tiel (het land van Flipje), blijven alleen de cubs in Purmerend, reizen de junioren af naar de stad met de 7 heuvelen, Nijmegen en mag het Coltscluster zondag revanche nemen in de stad van Lee. Later op de zaterdag neemt ons 1e team het op tegen de Amsterdamse studentjes voor hun eerste wedstrijd voor de nationale Plate. Ze starten alvast met 4 bonuspunten, kijken of ze er 5 wedstrijdpunten aan toe kunnen voegen..

En het restant op zondag zijn onze daames, die het thuis opnemen tegen het cluster W.A.D. 2.0 (klinkt als een team van Ton) en daarna speelt het 3e team hun inhaalwedstrijd tegen de mannen uit Velzenbroek, de Smugglers. Deze laatste wedstrijd krijgt een alleraardigst, maar ook uniek tintje. Zo zullen op een gegeven moment 4 verschillende vader/zoon combinaties in het veld staan... En in de wedstrijd ervoor spelen ook nog eens 2 van de dochters mee. Hoezo familierugby? Een reden temeer voor twee generaties Waterland rugby om de storm te trotseren en langs de kant te staan, lijkt me.

De inschrijving voor de herenrugbytour richting Edinburgh is inmiddels gesloten, 44 man (waaronder 6 rookies) wagen de oversteek naar het Whiskyparadijs.

Een gezond en sportief 2015,

Je suis Charlie

Het programma (week 2)

Vrijdag 9 januari