Opnieuw heeft Waterland 3 bewezen zeker in het linkerrijtje van de 4e klasse Midden te horen. De Waterlanders bleken na 80 minuten sterker dan de Scrumboks uit Tiel. Waar in Tiel nog werd verloren met 34 tegen 7, was het deze keer Waterland 3 die als sterkste uit de bus kwam. Het massaal toegestroomde publiek zag de Purmerenders met 26-15 winnen.

Het leek er aan het begin van de wedstrijd niet op dat Waterland er met de winst vandoor zou gaan. Na 5 minuten was het Scrumboks die zorgden voor de eerst try van de wedstrijd (0-5). Pas na 20 minuten werd Waterland wakker en ging steeds beter spelen. Jelle van der Linden liep daarbij dwars door de verdediging van de Scrumbochks en zorgde zo voor de gelijkmaker. De conversie werd geraakt waardoor de stand op 7-5 kwam te staan. Niet lang daarna wist Waterland haar score uit te breiden. Na goed voorbereidend werk van Rob de Vries nam de deze keer als nummer 8 spelende captain Maarten Rabelink de bal over. Hij liet zich slim tackelen door de opkomende backs van de Scrumboks en kon daarbij de bal meegeven aan de goed meegelopen Ary Huizer. Met een laatst schijnbeweging passeerde deze vervolgens de full back van de tegenstander waarna scoren een koud kunstje was.

Waterland was bezig met een zeer goede periode waar bijna alle scrums en line-outs werden gewonnen. Het publiek zag hoe debutant en oud-eerste teamspeler Rob de Vries bijna alle balletjes uit de lucht wist te pakken. Ook de Waterlandse voorwaartsen hadden waren sterker dan de voorwaarsten uit Tiel.

Vlak voor rust werd de snelheid van Jelle gewisseld voor de kracht van ‘Kiwi Pete’. Waterland wist het ook zonder de lange Jelle te redden. Het was voorwaartse Marijn Rabelink die de bal over de try lijn wist te krijgen. Daan Visser wist vervolgens de bal vanaf een zeer moeilijke plek tussen de palen krijgen waardoor Waterland met een voorsprong van 19 tegen de 5 de rust in ging.

Na de rust speelde Waterland verder met Fabian Visser die erin kwam voor Martijn Poels. Matthew Eelman kwam erin voor Ary Huizer. Een tijd lang gingen beide teams gelijk op en gebeurde er weinig op het veld. Het was al diep in de tweede helft toen de Scrumboks de eerste try van deze helft op haar naam mocht schrijven. Daarmee kwam de stand op 19-10. Het Waterlandse antwoord hierop kwam snel; Ron Moria wist de bal tussen de palen te drukken na een agressieve run. Daan kickt raak, het is 26 tegen 10.

De laatste periode van de wedstrijd kan het best worden beschreven als ‘rommelig’. Het was duidelijk dat de energie er een beetje af was en er werden meer foutjes gemaakt. Deze verslapping zorgde ervoor dat het zelfs nog bijna spannend werd. Scrumboks scoorde namelijk een try en de stand werd op 26 tegen 15 gebracht. Aan het eind van de wedstrijd worden er een aantal gele kaarten gegeven door Referee Michael de Vries. Eerst twee aan de kant van Scrumboks, later nog een kaart aan Waterlandse kant. De referee ziet de natrap van Sven Zijlstra en stuurt hem het veld af. Maar gescoord werd er niet meer.

Captain Maarten Rabelink laat in een reactie weten erg blij te zijn met de winst. ‘Aan het einde van het seizoen staan we gewoon in het linker rijtje. Volgend jaar kunnen we dan gaan kijken naar een top-3 klassering.’