Het is Waterland 3 niet gelukt om haar zegereeks voort te zetten. Na een knappe eerste helft gingen de teams met 12-12 de rust in. In de tweede helft van de wedstrijd werd duidelijk dat Waterland geen kans maakte tegen de ploeg uit Zevenaar. Waterland wist in de laatste tien minuten nog terug te komen, maar het was te laat. Er werd verloren met 17 tegen 48.

Waterland begon de wedstrijd met 19 spelers, waarvan twee (half) geblesseerd. Wederom was er weer een debutant in het derde: Ed Guit. Waterland begon sterk aan de wedstrijd, maar het waren de Duuvels die de score opende. Na 11 minuten stond het uit-team met 0-7 voor. Zoals vaker had Waterland dit nodig om eventjes wakker te worden. Kort erna kwam Waterland met het antwoord. Alain ‘metdiemoeilijkeachternaam’ kon de bal in de hoek van het veld drukken en daarmee de eerste try van de wedstrijd voor Waterland drukken. De conversie werd gemist: 5-7.

Na 25 minuten gespeeld te hebben konden de Duuvels hun voorsprong uitbreiden tot 5-12. Aan het eind van de eerste helft kwam de Waterlandse vechtslust naar boven. Alain ‘metdiemoeilijkeachternaam’ begon te rennen vanaf de helft van het veld. En als Alain gaat rennen, dan weet je het wel. De verdediging werd voorbij gerend en Alain kon de try drukken. De conversie werd ook geraakt waardoor de teams op gelijke hoogte kwamen en met 12-12 de rust in gingen.

In de tweede helft werd duidelijk dat Waterland haar meerdere moest bekennen in de ploeg uit Zevenaar. De ‘dikkertjes’ van de Duuvels konden regelmatig met gemak door de verdediging van Waterland rennen. Al kort na de rust kwam de stand op 12-19 te staan. Ook daarna waren het de Duuvels die de overhand hadden. De koppies van Waterland gingen steeds meer hangen en de Duuvels breidde opnieuw de stand uit. Waterland had hier geen antwoord op en maakte veel foutjes. Een kwartier voor tijd stonden de Duuvels voor met 12 tegen 48. Het was een stand die Waterland zeker niet verdiende.

Het laatste kwartiertje gingen de koppies weer omhoog en werd er gevochten voor elke punt. Het wierp al snel haar vruchten af. Beginnend talent Tiekink mocht zich gelukkig prijzen door zijn eerste try voor Waterland 3 te drukken. De beroemde woorden: ‘juggie, juggie, juggie’ waren van alle kanten te horen. Erik Dobber nam te weinig tijd voor zijn conversie en miste de bal recht voor de palen. De referee gaf na deze try aan dat de laatste actie gespeeld ging worden. Wederom ging er gevochten worden alsof het leven er van afhing. ‘Niet uitkicken als je de bal hebt, want dit is de laatste actie’ schreeuwde captain Maarten Rabelink. Het mocht helaas niet meer baten. Ondanks de vechtlust aan het einde van de wedstrijd werd er wederom verloren van de Duuvels. Ditmaal met 17 tegen 48.