Tweede Klasse Noord Dames: RC Waterland - RC the Pickwick Ladies (17-10) Wat een dag. Om 9 uur ’s ochtends nog de twijfel of we naar Deventer zouden moeten of niet omdat het Waterlandse veld weer in een zwemparadijs was veranderd, maar er moest toch buiten Purmerend gestreden worden en we gingen dan ook naar Hoorn om daar te strijden tegen de Pickwick Ladies. Tot onze verassing kwam onze trainer,  nu ook coach, Quermy met ons mee! Sommige dames wat meer gespannen dan de anderen waren we met z’n allen van plan om te doen wat we nog niet gedaan hadden, met ons eigen team zonder aanvulling lekker te gaan rugbyen!

Met de aftrap werden de Deventerse dames snel onder druk gezet. Er werden veel rucks opgezet waar de tegenpartij wel steeds snel bij was. Dat wisten wij en we hielden dan ook goed onze rust door niet erin te gaan maar ernaast op één lijn als keiharde verdediging. Helaas viel er een gaatje waarde tegenstander dan ook gebruik van maakte. De conversie konden ze niet maken dus stond het na 8 minuten 0 – 5. Waterland liet dat niet weer gebeuren en speelde de rest van de helft op de Deventerse helft van het veld. Aranka op de wing werd een paar keer hoog getackeld waarmee Waterland penalty’s mee kreeg. We dachten de bal uit te gaan kicken dan maar onze kicker Demi dacht dat het wat intimiderender zou zijn om de bal naar de tegenstander te gaan kicken en dat was het ook. Twee keer werd er bijna gescoord met nog 2 meter te gaan, maar helaas werden dat scrums. In de rust was het nog steeds 0 – 5 voor Deventer.

Een oppeppende speech van Quermy en de tweede helft begon. En waar een wil is, is een weg en de Waterlandse dames vonden die weg. Deze helft werd er weer het meeste  gespeeld op de Deventerse helft. Door een hele mooie opvolging werd er gescoord door onze hinde Anne! Aan de kant werd iedereen enthousiast, maar ook het team zelf werd nog enthousiaster. Iedereen stond letterlijk en figuurlijk te springen. Onze kicker Demi wist wel gebruik te maken van de conversie en het stond nu 7 – 5. Meer scrums volgden, maar met een goede hooker als Samantha werden ook die gewonnen. Ook de rucks gingen goed, met Fiona erbij om het balletje naar de lijn te passen wist Inger door een goede opvolging ook haar gaatje te vinden en maakte try 2! Helaas geen conversie maar toch een stand van 12 – 5. Nog enthousiaster, maar we waren er nog niet. De Pickwick ladies wisten namelijk ook nog positief gebruik te maken van het modder veld. Met een glij hier en een side-stepje daar wist de tegenpartij het 12-10 te maken.  Het werd dus toch nog even echt spannend, met de tegenpartij aan de bal en een goede druk! De supporters hielden langs de kant hun adem in. Maar met een turnover na de laatste scrum werd er enthousiast nog een keer gescoord! Het stond nu 19 – 10 omdat de conversie raak was geschoten! Na de laatste aftrap kreeg Waterland weer een penalty mee. De bal werd uitgeschoten en het fluitsignaal van het einde van de wedstrijd was hoorbaar.

Conclusie: super enthousiaste supporters, een hele blije nieuwe coach, een score van 19-10, een heel blij team van Waterlandse dames en een mooie pot rugby met een goede viering van de overwinning! Namelijk buikglijders op de ‘plasjes’ van het West-Friese veld.

De wedstrijd foto’s: