Teams
Dit seizoen zijn er 3 heren teams, 1 dames team en jeugdteams in alle leeftijdscategorieën. De heren teams komen uit in de ereklasse, 3e klasse NW en 4e klasse NW en het dames team speelt 2e klasse.

Trainingstijden

Groep Dinsdag Donderdag Vrijdag Veld
Turven (6-7-8 jaar) *) 18:00 – 19:00 18:00 – 19:00 Gebako
Benjamins (9-10 jaar) *) 18:00 – 19:00 18:00 – 19:00 Gebako
Mini’s (11-12 jaar) *) 19:00 – 20:00 19:00 – 20:00 Gebako
Cubs (13-14 jaar) 19:00 – 20:00 19:00 – 20:00 Gebako
Junioren (15-16 jaar) 19:00 – 20:00 19:00 – 20:00 Halve veld
Colts (17-18 jaar) 19:30 – 21:30 19:30 – 21:30 Hoofdveld **)
Dames (vanaf 16 jaar) 20:30 – 22:00 20:00 – 21:30 Hoofdveld **)
Heren 1 (vanaf 18 jaar) 19:30 – 21:30 19:30 – 21:30 Hoofdveld **)
Heren 2 (vanaf 18 jaar) 19:30 – 21:30 19:30 – 21:30 Hoofdveld **)
Heren 3 (vanaf 18 jaar) 20:00 – 21:30 20:00 – 21:30 Hoofdveld **)
Trimmers (Cross training) 19:00 – 20:00 Scrumhoek

*) Indien de TBM in het weekend geen wedstrijd heeft dan wordt er op zaterdag getraind.
**) Waar mogelijk wordt het hoofdveld ontzien en wordt op het achterveld gespeeld.

Trainersindeling

Groep Team manager / aanspreekpunt Trainers Captain
Turven + Benjamins Sjaak en Marja Berkelaar Dennis de Groot, Amber Laan, Jessica ter Broek
Mini’s Remco Honkoop, Wim Rammers, Sander de Miranda
Cubs Carol Heere Michael Flierman, Hans Heijne, Peter de Weerd
Junioren Peter Proost Quique Sanchez, Roberto Warmerdam,
Nick Romp
Colts Vacature Willem van Eck, Bas den Uijl en Ronald Berrevoets
Heren 1 Hans Spaan Bart van Elsdingen
Heren 2 Ton Termeulen Willem Muller
Heren 3 Hans Le Noble Piet van Twisk en Peter van Diepen Maarten Rabelink
Dames Vacature Inge Visser Vacature
Trimmers Dennis Bus Dennis Bus

Er is een jaarplan voor de trainingen. Om dit af te stemmen en om terugkoppeling te geven en te krijgen over de trainingen is er geregeld (ongeveer 1 keer per 6 weken) een trainers-overleg. Trainers coördinator voor de jeugd is Inge Visser, neem voor vragen over de trainingen contact op met haar.

Voor de senioren en de colts is Willem van Eck de hoofd trainer. Samen met Ronald Berrevoets en Bas den Uijl verzorgt hij de trainingen voor het 1e, het 2e en het colts team.
1 keer in de maand is er voor de jeugd een gezamenlijke training waarin er op specifieke skills getraind wordt.

Jeugdcommissie
De team managers van de jeugdteams vormen samen met Manfred Warmerdam (voorzitter) en Bianca Laan de jeugdcommissie (JC).

Blessures
Helaas komt het wel eens voor dat er een speler geblesseerd raakt. Een aantal teams heeft een eigen verzorger. Sport fysiotherapeut René van Waveren is op dinsdagavond voorafgaand aan de training van het 1e team aanwezig om blessures te behandelen. Geblesseerde spelers kunnen daarna herstellen door samen met de trimgroep te trainen, eventueel in combinatie met een op maat gemaakt plan in de sportschool. Neem hiervoor contact op met Dennis Bus.

RTC
Waterland heeft ook dit jaar weer de RTC voor de junioren. Aanspreekpunt voor de RTC zijn Claudia Warmerdam (organisatie) en Inge Visser (rugby technisch). Bij de RTC’s worden de meest talentvolle junioren uit de regio uitgenodigd om te trainen. De RTC’s vinden 6 keer per jaar plaats op vrijdag en zaterdag.

TC
De TC bestaat uit de volgende personen:

Wedstrijdsecretariaat
Onze wedstrijd secretaris is Arjan Konijn. Hij regelt alle wedstrijden en de scheidsrechters. Hierbij hoort ook alle communicatie richting de bond en de andere verenigingen omtrent de competitie, wedstrijden en eventuele claims. De wedstrijd secretaris doet ook de inschrijvingen voor de toernooien.

Vakanties
In de schoolvakanties gaan de trainingen gewoon door. Uitzonderingen zijn de periode tussen kerst en nieuwjaar, feestdagen en de grote vakantie. Als er geen training is dan wordt dat in de weekmail naar alle spelers gecommuniceerd.

Begin van de trainingen
De zomertrainingen beginnen op donderdag 26 juli gewoon bij ons op de club, we kunnen het achterste veld gebruiken. Deze zomertrainingen (op dinsdag en donderdag) beginnen om 19:30 en zijn groepstrainingen bedoeld voor iedere rugbyer ouder dan 16. Op 14 augustus beginnen de trainingen voor alle teams volgens bovenstaande indeling.

Afgelastingen
Als het veld afgekeurd is wegens neerslag of vorst gaan de trainingen gewoon door. Het is aan de trainers om een alternatieve training te bedenken en aan de team managers om dit te communiceren aan de groep.

Materiaal
Aan het eind van ieder seizoen wordt het materiaal gecontroleerd en waar nodig hersteld of aangevuld. Aanspreekpunt voor het materiaal is Robin van Gessel.

Beker
Waterland zal dit jaar met het tweede team deelnemen aan de beker competitie. Dit team zal eventueel aangevuld worden met spelers uit het derde team.