Het nieuwe seizoen staat weer voor de deur, en dat betekent ook dat er weer verschillende rugbycursussen gegeven worden! De eerste cursus op de agenda is de opleiding tot grensrechter. Deze opleiding staat gepland op zaterdag 31 augustus van 9.00 – 12.00 uur in Amsterdam. Iedereen van 16 jaar en ouder mag aan de opleiding deelnemen.

Teams in de Ereklasse (zowel Heren als Dames) zijn verplicht om bij iedere wedstrijd een gecertificeerde grensrechter aan te leveren. De club is daarom op zoek naar vrijwilligers die een aantal keer per seizoen een wedstrijd van Heren 1 en/of Dames 1 willen vlaggen. Uiteraard hoeven niet alleen spelers, maar ook ouders van (jeugd)leden kunnen zich opgeven.

Dus ben jij altijd aanwezig bij de wedstrijden van Heren 1 of Dames 1 en wil je het spel van nóg dichterbij maken? Word dan grensrechter en meld je aan! We nemen je dan graag op in de pool van grensrechters zodat je bij kan dragen aan het succes van onze club.

Leden die geïnteresseerd zijn of meer informatie willen, kunnen zich aanmelden bij wedstrijdsecretaris Thomas Termeulen via ws@rugbyclubwaterland.nl. Houd verder het Facebook-evenement in de gaten voor ontwikkelingen en updates.

PS: Ook als je geregeld langs de kant staat bij andere jeugd- en seniorenwedstrijden ben je van harte welkom om deze opleiding te volgen – alle teams verdienen immers goed opgeleide arbiters.