De afgelopen weken heeft aannemer Jonkers lekker door gebouwd en was het druk op de bouw. Het gebouw is nu zo goed als dicht, en dat is maar goed ook nu het weer omgeslagen is. Het glas en de deuren zijn geplaatst zodat ongewenste bezoekers er niet meer in kunnen. Het wordt steeds meer ons clubgebouw.

Binnen wordt hard gewerkt aan installaties en de afwerking van de wanden en vloeren. De natte ruimtes zijn getegeld en volgende week zijn de vloeren aan de beurt. Als de vloeren uitgehard zijn kan de bar en de apparatuur van de keuken overgezet worden uit het oude gebouw. Daarmee besparen we een veel geld en brengen we ook alvast wat van de sfeer van het oude gebouw naar het nieuwe gebouw.

Deze week zal een grote kraan de warmtepomp op zijn plaats hijsen. Die moet over ons gebouw heen in de gemetselde toren aan de kant van de Beuk. In de toren zijn bepaalde stenen gekanteld zodat de openingen lucht binnen kunnen laten. De stenen spellen het woord rugby. Een mooi idee van de architect Ron Vendrig. Sommige leden van de bouwcommissie zien er een reuze bijenhotel in, dat zou ook mooi passen bij ons duurzame onderkomen.

Deze week waren ook de voegers rondom klaar, door de voegen komt de bijzondere steen het verband nog mooier uit. De steigers zijn nu weg en langzaam worden de rijplaten weer opgehaald.

De omvang en uitstraling wordt steeds zichtbaarder, maar er is nog een hoop te doen voor de oplevering. We schreven hier eerder over mogelijke rondleidingen, maar dat is helaas niet te organiseren. Daarom hebben we onlangs een filmpje gemaakt dat een goed beeld geeft van de visie en de voortgang. Via deze link kunt u het terug kijken.