Vorig seizoen moest RC Waterland 1 tien wedstrijden wachten op de eerste overwinning, dit seizoen was het bij de tweede competitiewedstrijd al raak! Zaterdag won de ploeg van trainer/coach Ronald Berrevoets knap in Hoek van Holland. De Waterlanders waren met 12-22 te sterk voor RC The Hookers. Na 12 minuten rugby op sportpark De Rondgang opende Waterland via Shevaughn Flanders de score, ook de conversie (Sander de Miranda) werd geraakt. Nog geen 10 minuten later was het opnieuw Waterland succesvol was, Reinier de Boer maakte knap gebruik van onoplettendheid van de thuisclub. Even voor rust deden ook The Hookers wat terug, met een try en een conversie gingen de ploegen de rust in met een 7-12 op het scorebord.

Na rust schoot Sander de Miranda een penalty door de palen om zo verder afstand te nemen van The Hookers, dat was nodig ook want ook zij scoorden enkele minuten later weer, 12-15. Maar in de 68e minuut wist Waterland definitief beslag te leggen op de winst, een knappe break van de Australische debutant Dylan Shepherd zorgde voor de 12-20. Sander de Miranda schoot vervolgens de einduitslag op het scorebord 12-22. Volgende week komt RC Waterland 1 voor het eerst dit seizoen thuis in actie, tegenstander is dan EZRC Oemoemenoe 1. De club uit Zeeland pakte net als Waterland vier punten uit de eerste twee wedstrijden.

Veel Waterland teams in actie
Het nieuwe rugbyseizoen is nu echt losgebarsten en dus kwamen er nog meer Waterlandse ploegen in actie dit weekend. Zaterdag mochten de Turven, Benjamins en Mini’s al vroeg afreizen naar Den Helder. Daar mocht het in het zonnetje lekker wedstrijdjes afwerken tegen het combinatieteam van Den Helder/West-Friesland/Rusch en de Alkmaarse RUFC. De meeste wedstrijden werden gewonnen. Maar er werd vooral met veel plezier gerugbyed, en dat is natuurlijk het belangrijkste. Heel veel plezier hadden de Junioren van RC Waterland niet bij de eerste competitiewedstrijd van het seizoen. Op het sportcomplex van clustergenoot Alkmaar was RC The Dukes  met 12-122 veel te sterk.

Op zondag wisselende resultaten. Het damesteam van Rugby Club Waterland maakte na het kampioenschap van vorig seizoen het debuut in de Eerste Klasse. Hoewel Waterland dat samen met Zaandijk speelt al snel in de wedstrijd tegen twee tegentry’s aanliep, herpakte het team zich uitstekend. De achterstand werd zelfs even omgezet in een voorsprong, maar NSRV Obelix stelde vlak voor rust toch orde op zaken. In de tweede helft kon Waterland zich helaas niet nog een keer herpakken, uitslag 27-55.

Op het moment dat de dames thuis tegen NSRV Obelix speelden werd in Amstelveen de wedstrijd tussen Amstelveense RC 3 en RC Waterland 3 gespeeld. Vervolgens was het de beurt aan RC Waterland 2 om het tegen het tweede team van Amstelveen op te nemen. Een leuke clubstrijd dus, want ook RC Waterland 1 zal het dit seizoen op moeten nemen tegen Amstelveen. Het onderonsje bleef vandaag steken op 1-1. RC Waterland 3 wist knap rugbyend Amstelveense RC 3 met 7 – 59 te verslaan. Daarna was RC Waterland 2 helaas niet opgewassen tegen Amstelveense RC 2, de thuisclub was met 49-7 te sterk.

Wedstrijdfoto’s RC The Hookers 1 – RC Waterland 1

Wedstrijdfoto’s Amstelveense RC 3 – RC Waterland 3