Beste Waterlanders (jong en oud), ouders en supporters, de officiële competitiekop is eraf (letterlijk en figuurlijk ;-), ons eerste ging afgelopen zaterdag fors onderuit tegen Neerlands nummer 2, RC Hilversum. Daar waar de Waterlandse talenten elkaar onwennig vonden en verdedigend een steekje lieten vallen, denderde de goed geoliede Hilversumse machine er zonder genade doorheen.Ik zeg, herpakken tegen de Hookers! Verder verliep het oefenprogramma prima, dames kregen een Belgische les, junioren waren in Castricum iets te licht, de Colts wisten verrassend (?) tijdens de Haagse rugbydagen de lokale uitdager (en landskampioen) aan de kant te zetten en de Waterlandse selectie (1e en 2e) speelden leerzame oefenwedstrijdjes. En het 3e? Die oefent zich suf op de vrijdagavonden (tot nu toe zeer goed bezochten en gezellige trainingsavonden, be there).

Komend weekend starten TBM in Den Helder, zijn de cubs nog een weekje vrij en mogen de junioren thuis in Alkmaar starten tegen de zuidelijke talenten uit Den Bosch. En ons 1e team gaat in Hoek van Holland laten zien wat ze ook kunnen. Voor zondag mogen onze Colts talenten het in Amersfoort opnemen tegen het altijd sterke Eemland, spelen onze dames hun eerste wedstrijd in de 1e klasse, zij ontvangen de geroutineerde studentjes uit Nijmegen en het 2e en 3e team reizen af naar Amstelveen, waar vorig seizoen geen punten te verdienen waren, we gaan nu uiteraard voor een beter resultaat.

Fijne start van de competitie,
Hans

Het programma (week 37)

zaterdag 13 september (bestuursafgevaardige: nvt)