In een heerlijk lente zonnetje speelde RC Waterland 3 voor het eerst een wedstrijd in Hoofddorp. Tegenstander Rugby Club Haarlemmermeer Hawks​ speelt pas rugby sinds 2012 en speelt dit seizoen voor het eerst met een eigen herenteam in de Vierde Klasse Noordwest mee.

RC Waterland 3 begon goed aan de wedstrijd maar liet tegenstander Hawks steeds terugkomen. Maar in de tweede helft wist Waterland de nul te houden en liep zelf uit naar een 12-34 overwinning. Door de overwinning blijft het team zicht houden op de derde plaats, het verschil met nummer 3 RC The Smugglers is nog wel tien punten. Volgende week moet RC Waterland 3 eerst nog strijden om de vierde plaats vast te houden. Het mag dan op bezoek bij de nummer vijf RFC Haarlem dat één puntje minder heeft dan de Waterlanders.

Foto’s RC HM The Hawks 1 – RC Waterland 3