Het damesteam van Rugby Club Waterland is genomineerd voor de prijs voor de beste Purmerendse Sportploeg van 2016! Donderdagavond werd deze nominatie door voorzitter Robert Jonk bekend gemaakt aan een deel van de selectie van het damesteam. Onder luid gejuich van de jeugdspelers en de spelers van de herenteams nam, vice-captain Inger Jongerius, de cheque die bij de nominatie hoort namens de dames in ontvangt.

Het damesteam van RC Waterland dat in 2016 promotie naar de Ereklasse wist af te dwingen is samen met nog vier andere teams genomineerd:

• AV NEA Volharding – Team D junioren (meisjes)
  • FC Purmerend – Team Special Forces,
  • Handbalvereniging Vido – Dames 1
  • WZ&PC Purmerend – heren <19.

De bedoeling dat drie van de vijf teams uiteindelijk kans gaan maken op de hoofdprijs op het Sportgala op zondag 30 april in Theater de Purmaryn. Deze top-3 zal samen worden gesteld door het publiek (SMS-actie) en de punten van de jury. De jury bestaat uit Gerrit Aafjes (Spurd), Roald Helm (Wethouder Sport Purmerend), Melvin Smid (grondlegger Sport Awards Purmerend) en juryvoorzitter Bert Slegt (Sportraad).

Naast de categorie voor beste sporteam zijn er ook nominaties bekend gemaakt voor de categorieën beste sportman, sportvrouw, jeugdsporter (tot en met 15 jaar). Deze genomineerden kan je vinden op de website van RTV Purmerend.

Ben jij het ook met ons eens dat onze dames deze prijs door het bereiken van de hoogste Nederlandse rugbyklasse moet winnen? Stem dan via SMS! Stuur het bericht ‘SAP RUGBY’ naar 3010. Een sms’je kost € 0,40 per ontvangen bericht. Let op: 1 stem per kandidaat per stemronde, vanaf hetzelfde telefoonnummer. Meerdere SMS-jes sturen heeft geen zin, want die worden niet meegeteld. De eerste stemronde duurt tot en met zondag 2 april!

Foto’s bekendmaking nominaties