Als de spelers op de club aan komen beginnen ze gelijk met een goeie warming up. Ze beginnen met wat rekken en daarna doen ze een beetje conditie en vervolgens als laatst doen ze een team run.

Dan gaan ze de wetstrijd in ze beginnen al vroeg in de wedstrijd met een try en ze raken ook door de palen dus is het al vroeg in de wedstrijd 7-0. Dan na de kick off is de tegenstander in de aanval maar Waterland verdedigt goed. Ze veroveren de bal zijn in de aanval dan breken ze door ze scoren weer een try en schieten hem helaas niet door de palen dus het staat 12-0. dan even later is de tegenstander bij de try lijn maar Waterland tackelt goed en veroverd de bal ze kicken hem weg en zetten goede druk en daar door maakt de tegenstander een overtreding en is het een penalty voor Waterland. Waterland kiest voor de scrum en dat pakt goed uit door een schijnbeweging van de lijn ligt er heel veel ruimte aan de buitenkant we passen hem naar de buiten kant en scoren een try en schieten hem ook nog is door de palen dus de stand is 19-0. Dan neemt de tegenstander weer de kick off en een voorwaartsen van Waterland ontvangt de bal en ziet dat er heel veel ruimte ligt aan de andere kant dus hij geeft een hele lange pass op de lijnspelers en de tegenstander mist de tackel dus we kunnen zo doorlopen en scoren een try een schieten hem ook nog is door de palen dus het staat 26-0 en signaal klinkt voor de rust.

De tweede helft gaat weer van start. Waterland neemt de kick off de tegenstander ontvangt en zijn gelijk heel scherp in de aanval en Waterland is nog niet helemaal wakker en de tegenstander scoort en schiet hem niet door de palen dus de stand is 26-5. Dan wordt er een tijdje niet gescoord maar Waterland zwakt wel een beetje in en daar profiteert de tegenstander van en scoort en schiet hem niet door de palen dus de stand is 26-10 dan komen de spellers bij de trainer en die zegt dat we weer moeten gaan opletten en weer goed moeten gaan tackelen en zuiniger op de bal moeten zijn. Dat lukt aardig want gelijk nadat de tegenstander de kick off heeft genomen breekt er weer een speler door en we scoren en schieten hem ook door de palen heen dus de stand is 33-10.

Dan neemt de tegenstander de kick off en we ontvangen de bal we zijn goed in de aanval maar de tegenstander zet goede druk en maakt ze tackels maar uiteindelijk ontstaat er een gat en daar profiteren we van we scoren maar schieten hem helaas niet door de palen dus de stand is 38-10 dan gelijk na de kick off scoren we nog een keer en schieten hem door de palen dus de stand is 45-10 het lijkt er op dat de tegenstander het een beetje opgeeft de scheidsrechter zegt laatste actie en we komen er door met een voorwaartsen en missen hem door de palen de stand is 50-10 en het eind signaal klinkt.

Rc Waterland is kampioen!

Nick Berkelaar

Na de wedstrijd gezellig met de tegenstander pannenkoeken eten!