Afgelopen zaterdag ging een het nieuwe seizoen in de Lotto Ereklasse van start. De verwachtingen bij RC Waterland zijn, mede door een  bredere selectie vergeleken met de twee voorgaande seizoenen, hoog gespannen. Waar het team van trainer/coacht Ronald Berrevoets vorig seizoen nog op de elfde plaats eindigde, daar richt het zich nu op de plaatsen 6 of 7 in de hoogste Nederlandse rugbyklasse.

Mede door de sterke thuiswedstrijd vorig seizoen tegen Hilversum, die nipt werd verloren, vertrokken de Waterlanders zaterdag met veel vertrouwen naar de eerste wedstrijd. Maar al binnen 10 minuten rugby spatte de hoop op een stunt al uiteen. Hilversum zette Waterland al snel op een ruime achterstand, op alle fronten was de thuisclub sterker. Na rust (36-0) werd RC Waterland gelukkig wat beter in het spel, in de slotfase wist het in ieder geval van de 0 te komen en was er hoop op nog iets meer. Maar 15-voudig Nederlands kampioen Hilversum gaf naast die ene try van Andrejs Aleksandrovs niets meer weg en won de wedstrijd dan ook terecht met 57-7. Sander de Miranda werd aan Waterlandse zijde gekozen tot Man of the Match. Met zijn tackles behoede hij zijn ploeg voor een grotere nederlaag.

Volgende week hoop RC Waterland zich te kunnen revancheren, het gaat dan op bezoek bij RC The Hookers 1 in Hoek van Holland.

Wedstrijdfoto’s RC Hilversum – RC Waterland