Op zaterdag 18 april 2015 is het groot feest bij Rugby Club Waterland, gedurende de hele dag vinden er tal van rugbyactiviteiten plaats. Afsluitend is ook het traditionele RC Waterland Gala! Op deze dag zullen ook per team de 'Speler van het Jaar' bekend worden gemaakt. Welke spelers kans maken op deze mooie eretitel gaan we vanaf vandaag bekend maken!

De genomineerden van de Turven, Benjamins en Mini's hebben we al bekend gemaakt. Nu is het de beurt aan de Cubs en Junioren!

De Colts, Dames, Heren, de Bootcamp deelnemers en de vrijwilligers blijven nog even in spanning. Zaterdag gaan we verder met het bekend maken van de nominatie's!

12:30 - 13:00 Na afloop van het TBM toernooi wordt er geluncht met de kinderen
13:00 - 14:00 'Trainingswedstrijdje' Kinderen samen met hun ouders
13:30 - 14:00 De Guppen gaan ook aan de slag
14:00 Gezamenlijke teamfoto Guppen en TBM
14:00 - 15:00 Uitreikingen spelers van het jaar
15:00 - 16:30 Wedstrijd RC Waterland 1 vs Amstelveense RC 1
18:00 - 20:00 Diner Cubs en Junioren
20:00 - ??:?? Gala Colts, Senioren en Bootcamp

Tim is inmiddels tweede jaars cub en is het hele seizoen al een leider in het veld. Niet alleen omdat hij de captain is, maar vooral omdat hij 'leads by example' Hij gaat elke keer weer voorop in de strijd en neemt de voorwaartsen mee op sleeptouw. Tim is trouw altijd op de trainingsavonden en mag zich als voorbeeld zien voor zijn teammaatjes. Tim is niet voor niets captain!

Sharon is een echte meid! Of toch niet helemaal........ Het is heerlijk om te zien dat de tegenstander zich elke keer weer vergist. Waterland heeft een team met veel meisjes. Dat moet toch niet moeilijk zijn. Totdat Sharon Jonk over ze heen is gelopen en ze het gras uit de oren kunnen halen. Ook Sharon is een voorbeeld voor de voorwaartsen. Ze is ijzersterk, tackled als een beest en is voor niets en niemand bang. Hoe leuk is het dan om te zien dat ze vaak nog even vraagt of het wel gaat als ze net iemand onder het gras heeft getackled.

Tijs is eerste jaars cub, maar doet zeker niet onder voor zijn tweede jaars teammaatjes. Tijs is tackle sterk, loopt als een hazewind hond en is er bijna altijd. Wij denken dat Tijs ook volgend jaar alleen maar zal groeien. Aandachtspunt voor Tijs de komende periode zal ook zijn om wat meer leiderschap op te eisen in de lijn en zijn maatjes te sturen. Hij heeft dit zeker in zich. En wij zijn er van overtuigd dat hij dat ook gaat laten zien.

Rik is al jaren het breekijzer binnen het team. Groot, sterk en snel zijn kwaliteiten die deze jongen omschrijven. Sinds dit jaar kunnen de woorden, behendig, vaardig en slim ook aan dit lijstje worden toegeschreven. Rik is een jongen die zich goed laat coachen, leergierig is en altijd een 100% inzet heeft.

Storm is een speler die het vooral moest hebben van zijn goede inzet en kracht. Het afgelopen seizoen is hij veel slimmer gaan rugbyen en doet nu meer dan alleen het naar voren brengen van de bal. Storm begint de laatste maanden zijn spelinzicht erg te verbeteren en maakt steeds vaker de juiste keuze in het open spel.

Voor Jerzy is dit pas het eerste seizoen rugby. Hij is na de zomerstop begonnen en heeft zich bijna meteen heel waardevol bewezen binnen het team. De skills die Jerzy nu al bezit zijn indrukwekkend voor een jongen die pas zo kort rugbyt. Daarnaast draagt ook Jerzy zeer zeker bij aan de goede sfeer binnen de groep.

Alle genomineerden van harte gefeliciteerd! We zien jullie zaterdag 18 april samen met jullie teamgenootjes bij Rugby Club Waterland!