De wedstrijd van het jaar, het kampioenschap van de vierde klasse noordwest was de inzet, eerder dit seizoen verloor Waterland van West Friesland dus er moest wat rechtgezet worden. De kick off was voor de Westfriezen, zij gingen gelijk voortvarend van start en zette gelijk druk op de voorwaartsen, deze hielden het hoofd koel en verwerkte de bal volgens het boekje. waterland had gelijk grip op de wedstrijd en een try kon niet uitblijven.

Een fout bij de Westfriezen resulteerde in een penalty voor Waterland, deze werd keurig over de lijn richting de 5 meter gekickt, uit deze line out kwam een uitstekend uitgevoerde maul waaruit Rob de Vries kon scoren. Nog geen minuut later, na uitstekend lijnwerk, kwam Jasper Huisman tot scoren, iets vroeger dan verwacht want later we eerlijk zijn West Friesland heeft nog niets verloren dit seizoen, dus niet onderschatten. Dat bleek ook wel want zij zette wat meer druk op de waterlandse verdediging deze hield het hoofd koel. Coen vd Meer werd in de 25ste minuut in stelling gebracht en deze winger scoorde try nr.3.  Het vizier van Rob Konijn stond goed conversie 2 ging tussen de palen.

In de 30ste minuut moest de goed spelende Jelle Hofman het veld verlaten met een ernstige schouder blessure, Andrejs Aleksanderovs verving deze center. In de 40ste minuut kreeg Martin Huisman de bal uit een maul en met een prachtige beweging zette hij 3 man weg uit de verdediging en scoorde daarna vrij eenvoudig.  In de rust kwamen Robin Jonk erin voor Henk Bouman waardoor Josh Tremain de plek van Hooker overnam en Robin naar de 8. Tom Bouwmeester kwam erin voor Remco Schouten op de 2de rij. Waterland ging gewoon door waar ze mee bezig waren, het domineren van de wedstrijd.

Wat kleine foutjes maakte het soms even spannend maar westfriesland kon niet echt veel pressie zetten, in de 55ste minuut liep Andrejs Aleksanderovs door de verdediging en scoorde eenvoudig. Ondertussen werd Coen vd Meer gewisseld voor Sander Romp. 4 minuten later op hoge snelheid liep waterland over de verdediging van de Westfriezen, en kon Jasper Huisman zijn 2de try van de wedstrijd op zijn naam zetten. Na een paar goed opgezette mauls en rucks en het goed lijn werk werden de tegenstanders flink achteruit gezet, een break van Robin Jonk zorgde ervoor dat Andrejs in de 30ste minuut zijn 2de try van deze wedstrijd kon drukken.
Op dat moment waren de mannen van hoorn gebroken 5 minuten later maakte de zeer goed spelende Reinier de Boer een try, Rob Konijn converteerde deze succes, zoals hij de hele middag al deed.

In de 37ste minuut brak Robin weer eens door en scoorde zelf eens, 2 minuten later deed hij hetzelfde met een prachtige schijnbeweging zette hij de tegenstanders op het verkeerde been en scoorde de laatste try van de wedstrijd, en dat maakte de stand 66-0. Door deze stand is Waterland seconds officieel kampioen van vierde klasse noordwest!