Geïnspireerd door de All Blacks startte Waterland 2 de wedstrijd tegen ARC. Dat we onder de indruk waren van de voortvarende start van deze mannen was duidelijk want onder het mom van “wat zij kunnen, kunnen wij beter”, scoorde Martin Huiskamp vliegensvlug de eerste try van de wedstrijd! Rob raakte de conversie; 0-7 op het bord.

Op dat moment ging ARC wat meer druk uitoefenen op de Waterlandse defensie, deze hield goed stand en drukte ze constant weg van de tryline. Helaas werd er toch een foutje gemaakt;  penalty tegen, deze werd tussen de palen gekickt 3-7. Het spel ging op en neer en hielden de 2 ploegen elkaar goed in evenwicht. Sebastiaan Maas moest er jammer genoeg uit door een enkelblessure, David die op de wing stond ruilde met de plek van zijn broer en Coen nam de plek van David over. Door uitstekend spel van Waterland scoorde David de 2e try van deze dag, hierna ging het wat op en neer, maar het bleek toch wel dat Waterland wat sterker was.

In de 2e helft kwam Stef voor Reinier in de plaats en gingen wij vrolijk verder, lekker veel pressie en dat werd beloond, Charles zag een klein gaatje en weer 5 punten! Rob kwam ook tot scoren en dat waren er 7. ARC deed ook wat terug maakte goed gebruik van de onoplettendheid van Waterland en scoorde eenvoudig. Snel spel van Waterland zorgde er voor dat een snelle run van Coen beloond werd met een try, Rob deed ook weer wat hij moest doen en maakte de 2 punter. Ondertussen kwam Remco erin en mocht de uitstekend spelende Wesley lekker uitrusten. Waterland ging gewoon door, lekker snel ballen en met hoge snelheid gelijk de aanval opzoeken zodat de tegenstander verdedigend flink onder druk kwam te staan, weer een goede run van Jeroen en scoren maar. Toch kwam ARC door hun harde werken tot scoren en tekende zij 13-33 op het bord.

ARC streed hard maar was niet meer opgewassen tegen Waterland, een slim kikkie van Rob Konijn over de driekwarters van de tegenstander heen en na een klein sprintje mocht Rob zelf eens een try maken, vizier stond ook nog op scherp en dat was 13-40. Een paar minuten later weer een snelle aanval, diverse off loads, ARC liep er achteraan en keek hoe Waterland er overheen liep, een uitstekende spelende Jasper Huisman mocht de 7e try achter zijn naam schrijven. Nog geen 2 minuten later was het weer raak en was het Rolf Veltman die de laatste punten van de wedstrijd mocht noteren. Eindstand 13-54.