aacZondag 11 december werd er eindelijk weer een spannende pot verwacht voor de heren van RCW 2. Het duel bij het verjongde AAC 2 werd door teamcaptain Rob Konijn getypeerd als de lastigste wedstrijd van het seizoen. Echter wisten de jonge goden van Waterland 2 gemakkelijk te winnen (0-76) van de nummer 4 op de ranglijst.

In de eerste helft werd AAC 2 onaangenaam verrast door de Purmerenders. Vanaf de eerste minuut zette Waterland druk op de Amsterdammers. Zo was de eerste try een kwestie van tijd. Uiteindelijk wist Waterland zijn stempel te drukken op de eerste helft met negen tries. Wie had dat verwacht tegen AAC 2? De huidige nummer 1 van de 4de klasse Noord-West (red. RC West Friesland) wist slechts met 0-3 te winnen van hetzelfde team. Onder meer goede breaks van Robin Jonk, de gebroeders Huisman en meer typeerden de eerste helft. Ook een debutant in het tweede team vond gelijk zijn plekje. Roberto Warmerdam wist op kracht veel rucks namens Waterland te winnen. Zowel Jonk als Warmerdam zijn spelers van de Waterlandse hoofdmacht.

In de tweede helft vertrokken de 1ste teamspelers Jonk en Warmerdam richting Delft. De hoofdmacht van Waterland had hen steun nodig in de wedstrijd tegen de Delftse studentjes (red. Waterland 1 gewonnen met 19-64). Zo kwamen Charles Jacobs en Thomas Eegerdingk binnen de lijnen. Vanaf de eerste kick van Amsterdam stond Waterland onder druk in de tweede helft. Het was onverklaarbaar wat de Amsterdammers gedronken hadden in de tweede helft, want zij waren beduidend beter. In de tweede helft had Waterland het een stuk lastiger. Zo kwam AAC zelfs dichtbij het try gebied. Dankzij defensief sterk werk wisten zij echter niet tot scoren te komen. Uiteindelijk werd er nog drie keer gescoord door Waterland, met ook een zeer opvallende try. Henk Bouman stond, ja het is heel apart, in de drie kwarten en hij zag een gaatje! Bouman reageerde trots na de wedstrijd: ‘Dit is het eerste gaatje dat ik ooit heb gezien!’ Vervolgens was er nog wel een vervelende blessure voor Waterland. De nieuwe winger dit seizoen, Jeroen Driesprong, viel geblesseerd uit. De snelle buitenspeler had al eerder last van zijn enkel, echter viel hij uit met een blessure aan zijn schouder. Het is nog onbekend hoe ernstig de blessure is.

De score eindigde op een 0-76 in het voordeel van de Waterlanders. En zo ligt niet alleen het 1ste uit Purmerend maar ook het 2de duidelijk op koers naar het kampioenschap.

Directe concurrent RC West Friesland liet dit weekend de bonuspunten liggen tegen Amstelveense RC 2. Dit zorgt ervoor dat West Friesland slechts een punt boven Waterland 2 staat. Op 22 januari treffen beide partijen elkaar in Purmerend om 13:00 uur. Deze wedstrijd gaat bepalen wie er kampioen wordt in de 4de klasse Noord West. Dus supporters kom Waterland 2 aanmoedigen!